کفران نعمت وترک شکر انسان را از نعمت های الهی محروم می کند/برکت در زندگی ها کم رنگ شده است

حجت الاسلام رفیعی گفت:کفران نعمت و ترک شکر سبب می‌شود انسان از نعمت‌های الهی محروم شود،برکت در زندگی‌ها کم شده است در گذشته برکت‌ها در زندگی بسیار زیاد بود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛حجت‌الاسلام ناصر رفیعی،استاد حوزه و دانشگاه،در برنامه سحرگاهان که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد گفت: شیطان در آغاز کار با نافرمانی و گناه آغاز کرد و انسان باید مراقب باشد که حتی گناه کوچک هم نکند چون سرآغاز گناهان بزرگ است.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: شخصی خطاب به رسول خدا(ص) فرمود که چه کاری کنم تا از ظلمات قیامت نجات پیدا کنم، پیامبر(ص) به وی گفت که از ظلم کردن بپرهیز، هر کسی می‌تواند در حیطه خودش ظلم کند که باید مراقب باشیم از ظلم کردن بپرهیزیم چون ظلم نعمت را تغییر می‌دهد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی ادامه داد: ظلم اجازه نمی‌دهد نعمت باقی بماند، یکی از موضوعاتی که سبب می‌شود نعمت تغییر کند ترک انجام کارهای خیر است.

وی اضافه کرد: آئینه اعمال در روح انسان است و در روایت اهل بیت(ع) داریم که ایمان انسان کامل نمی‌شود مگر اینکه قلب و روحش سالم باشد و روح سالم نمی‌ماند مگر اینکه مراقب زبان خود باشد.

رفیعی بیان کرد: ظلم، ترک عادات خیر، کفران نعمت و ترک شکر از جمله موضوعاتی است که سبب می‌شود انسان از نعمت‌های الهی محروم شود، متاسفانه برکت‌ها در زندگی‌ها کم شده است در گذشته برکت‌ها در زندگی بسیار زیاد بود و این برکت به جز با لقمه حلال و شکر به دست نمی‌آید.

انتهای پیام/ح

ایمان انسان با قلب و روح سالم تکامل پیدا می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.