آمادگی نیروهای منابع طبیعی برای کنترل آتش سوزی در جنگل ها/ ایجاد 500آتش بر برای اطفا حریق

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری استان کرمانشاه گفت: 500 آتش بر در استان کرمانشاه و در مناطق بحرانی برای جلوگیری از گسترس آتش سوزی ایجاد شده است.

شیخ ویسی  رییس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری استان کرمانشاه   در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛گفت: 200آتش بر توسط منابع طبیعی و 300آتش بر با  کمک دستگاه های دیگر در مناطق بحرانی ایجاد شده است .

وی گفت: با توجه به آغاز فصل گرما و احتمال بروز آتش سوزی در مراتع و جنگل ها  جلسات مدیریت بحران با حضور فرمانداران در شهرستان ها برگزار شده است تا  بتوانیم اقدامات پیشگیرانه در این خصوص انجام دهیم.

شیخ ویسی گفت:  از اقدامات دیگری که در راستای آمادگی نیروها برای کنترل حریق در فصل گرما صورت گرفته  می توان به آموزش های لازم برای دهیاران سازمان های مردم نهاد و شوراهای اسلامی در سطح استان کرمانشاه اشاره کرد.

وی بیان کرد : در مناطق بحرانی 65 نفر دیده بان مستقر شدند تا از بروز حوادث احتمالی  به سرعت مطلع شوند.

شیخ ویسی با بیان اینکه برای اطفا حریق به 100دستگاه آتش کوب نیاز داریم  افزود: نیروهای منابع طبیعی تجهیز شده اند اما این امکانات کافی نیست و از مدیریت بحران استان تقاضا کردیم که در این امر و برای تامین تجهیزات لازم به منابع طبیعی کمک کنند.

وی  ادامه داد: 73 نقطه بحرانی در استان کرمانشاه شناسایی شده است که تمرکز اداره منابع طبیعی در این  نقاط بیشتر است و  این مناطق بحرانی از اولویت بیشتری برخوردارند .

انتهای پیام/ز

73نقطه  بحرانی در استان کرمانشاه شناسایی شده است

برچسب ها: محیط زیست ، بحران اب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار