نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: مطالبه‌گری اصناف بایستی با شیوه‌های صحیح انجام شود تا برای کشور مشکل آفرینی نکند.

مطالبه گری اصناف با شیوه‌های صحیح انجام شودبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت الاسلام محمدعلی نکونام در دیدار با جمعی از دانشجویان بسیجی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به نشاط و شادابی دوران جوانی، مطالبه گری بر اساس حق گرایی و واقع گرایی را اقتضای روحیه جوانی و دانشجویی بیان کرد و گفت: مطالبه گری از ضرورت‌های مهم جامعه است.

وی اظهار داشت: دانشجو باید واقعیات کشور را با بینش درست و حق طلبانه بسنجد و بر اساس آن مطالبه گری کند چرا که مطالبه صحیح سبب شناسایی و رفع اشکالات در بخش‌های مختلف کشور می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه نباید از مطالبه گری خسته شد افزود: جناح بازی و حزب گرایی سیاسی موجود در کشور، آسیب‌های زیادی را ایجاد کرده است که جوانان و دانشجویان باید در این زمینه مراقبت داشته باشند.

نکونام با اشاره به شرایط کنونی کشور، مسأله برجام و وجود مشکلات در برخی حوزه‌ها خاطرنشان کرد: این وضعیت حاصل بعضی بی تدبیری ها، مصلحت اندیشی‌ها و نگاه‌های سازش‎کارانه، و عمل نکردن به رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب است.

وی اضافه کرد: البته منظور از وضعیت نامطلوب و مشکلات در برخی حوزه‎ها، ورشکستگی و شرایطی نامناسبی که دشمن در پی القای آن می‌باشد نیست، بلکه پایه‌های انقلاب اسلامی به فضل پروردگار، بسیار مستحکم و قوی است و کسی نمی‌تواند آن را متزلزل کند.

نکونام ادامه داد: حل مشکلات امروز، نیازمند تدبیر، وحدت، انسجام و همدلی، و به میدان آوردن همه ظرفیت‌های کشور است.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌ها و آسیب‌های فضا‌ی مجازی و شبکه‌های اجتماعی گفت: پیام رسان تلگرام عامل ایجاد مشکلات و تهدیداتی در کشور بود که علیرغم مخالفت برخی افراد، از طریق ایجاد محدودیت و تقسیم کار در دیگر پیام رسان‌ها، تا حد قابل توجهی کنترل شد.

نکونام افزود: باورسازی و توجه دادن مردم به خطراتی که در عرصه‌های گوناگون از جمله فضای مجازی، مفاسد اخلاقی و مسائل فرهنگی مانند برگزاری کنسرت‎ها، جامعه و بدنه نظام را تهدید می‌کند، از اولویت‌هایی است که متأسفانه مورد توجه لازم قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: تشکل‌های دانشجویی و بسیجی می‌توانند در این راستا نقش آفرین باشند و با ایجاد بیداری در مردم، زنگ خطر را برای مقابله موثر با این تهدیدات به صدا درآوردند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد درخصوص اعتصاب اخیر کامیون‌داران هم گفت: علیرغم وجود مشکلات در بخش‌ها و اصناف مختلف در داخل کشور، این قبیل برنامه‌ها دارای عوامل پشت صحنه و منشأ خارجی است و دشمنان از همین فضا‌ها و فرصت‌ها برای ضربه به نظام اسلامی بهره گیری می‌کنند.

نکونام تأکید کرد: اصناف مختلف باید مشکلاتشان را بیان و مطالبه کنند، اما این مطالبه گری بایستی با شیوه‌های صحیح انجام شود تا برای کشور مشکل آفرینی و برای دشمن بهانه ایجاد نکند.

وی با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب پیرامون وحدت و دوری از اختلاف در جامعه اظهار داشت: مسأله برجام و فتنه‌های گوناگون نباید مایه اختلاف در کشور باشد، بلکه فرصتی برای عبرت‌گیری و تمرکز بر حل ضرورت‌های کشور با اتکا به ظرفیت‌های و توان داخلی است.

انتهای پیام/خ

مطالبه‌گری از ضرورت‌های جامعه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.