برای آزادی زنان زندانی با جرائم غیرعمد؛

طرح پویش ارمغان درآذربایجان غربی اجرا می شود

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی از اجرای طرح پویش ارمغان 3 برای آزادی زنان زندانی با جرایم غیرعمد در استان خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ شهلا تاجفر مدیرکل زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی در اولین جلسه هم اندیشی خیرین و کارآفرینان با اشاره به اجرای طرح پویش ارمغان 3 گفت : این طرح برای آزادی زنان زندانی با جرائم غیرعمد به مناسبت ماه مبارک رمضان ماه کرامت و بخشندگی برای سومین سال پیاپی همزمان با سراسر کشور در این استان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه با همکاری همه مردم به ویژه هنرمندان، خیّران و نیکوکاران تاکنون اقدامات خوبی برای آزادی زنان زندانی با جرائم غیرعمد انجام شده است، افزود: در 2 پویشی که در سال های 1395 و 1396 برگزار شد، تعدادی از بانوان گرفتار در زندان به همت خیران آزاد شدند.

تاجفر ادامه داد: پویش سال جاری با شعار ' درد مادران دربند را دریابیم ' فعالیت خود را در ماه رمضان آغاز کرده تا به مادرانی که به دلیل ناتوانی مالی در زندان هستند کمک قابل توجهی شود.

وی افزود: خیران و کارآفرینان بازوان کمکی مهمی برای دولت هستند و می توانند در امید آفرینی در جامعه و ایجاد اشتغال برای جوانان نقش موثری داشته باشند.

مدیرکل امور زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: 492 نفر به دلیل جرائم غیر عمد از جمله مشکلات خانوادگی و پرداخت نکردن مهریه و نفقه در حبس هستند که برای آزادی این تعداد 300 میلیارد ریال نیاز است.

میرعلی اکبر بنی هاشمی افزود: برای اینکه این نهاد بتواند مبلغی از جرائم را تهیه و برای زندانیان هزینه کند، جشن گلریزان در تمامی شهرستان ها برگزار می شود و تا کنون در سه شهرستان برپا و 2 میلیارد ریال کمک مردمی جمع آوری شده است.

وی ادامه داد: جشن بزرگ گلریزان نیز 12 خرداد جاری در زندان مرکزی ارومیه برگزار می شود و علاقه مندان و خیرین می توانند در این جشن شرکت کنند.

مدیرکل امور زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی آذربایجان غربی افزود: برای اینکه بتوان آسیب های اجتماعی را در جامعه کاهش داد نیازمند فراهم کردن اشتغال برای جوانان هستیم و می توان با راه اندازی مجمع خیرین اشتغال در استان گام موثری را برای حمایت از افراد جامعه و نیازمندان برداریم.

بنی هاشمی بیان کرد: فقر فرهنگی، فقر اعتقادات و نبود اشتغال سه عامل اصلی بروز جرم در جامعه هستند که باید تلاش شود این عوامل از جامعه ما ریشه کن شود.

در ادامه این جلسه تعدادی از خیران و کارآفرینان استانی به بیان نظارت و پیشنهادت خود پرداختند و خواستار هموار سازی ارتباط بهتر و بیشتر خیران با مسوولان شدند.

انتهای پیام/ح

اجرای طرح پویش ارمغان درآذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.