تامین اعتبار نوسازی شبکه آبرسانی ۲۴ روستای دشتستان ضروری است

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی دشتستان استان بوشهر گفت: شبکه آبرسانی ۲۴ روستای این شهرستان فرسوده و نیازمند نوسازی است که با هدف کاهش میزان هدر رفت آب، تامین اعتبار آن ضروری است.

تامین اعتبار نوسازی شبکه آبرسانی ۲۴ روستای دشتستان ضروری استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، داریوش کرم پور روز سه شنبه در نشست بررسی مشکلات آبرسانی روستا‌های استان بوشهر افزود: با توجه به اینکه بیش از ۹۵ درصد آب شهرستان دشتستان از خارج این استان تامین می‌شود لحاظ راهکار‌های لازم برای کاهش هدررفت آن ضرورت دارد.

وی بیان کرد: در این ارتباط رایزنی‌هایی در دست اجراست تا اعتبار موردنیاز نوسازی شبکه آبرسانی روستا‌های شهرستان از محل اعتبارات استانی و صندوق توسعه ملی فراهم شود.

کرم پور با اشاره به شناسایی ۴۹ انشعاب آب غیر مجاز در روستا‌های شهرستان دشتستان اظهار کرد: با آغاز طرح ساماندهی انشعابات آب غیرمجاز در روستا‌های شهرستان این طرح بصورت دوره‌ای در روستا‌های شهرستان به اجرا در می‌آید.

وی همچنین با اشاره به نوسازی یکهزار و ۵۰۰ متر شبکه آبرسانی روستای سرکره اظهار داشت: با نوسازی این میزان شبکه ۱۲۰ فقره انشعاب آب مشترکان روی شبکه نوسازی نصب شد.

کرم پور اظهار داشت: متوسط هدررفت شبکه‌های آبرسانی روستا‌های شهرستان دشتستان در حدود ۳۰ درصد است که این میزان هدررفت قابل توجه آب اجرای طرح‌های نوسازی و بهسازی شبکه‌های آبرسانی را بیش از پیش ضرورت بخشیده است.

انتهای پیام/م

شبکه آبرسانی ۲۴ روستای شهرستان دشتستان فرسوده و نیازمند نوسازی است

برچسب ها: بحران آب ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.