مکرون توافقنامه پاریس را گامی به سمت آشتی در لیبی دانست

رئیس‌جمهور فرانسه توافق انجام‌شده میان مسئولان لیبی در نشست پاریس را مورد تقدیر قرار داد و آن را گامی به سمت آشتی در این کشور دانست.

ستایش مکرون از توافق رهبران مخالفان لیبیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن پست، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، از توافق صورت گرفته میان مسئولان لیبی در نشست پاریس، به عنوان گامی مهم و ضروری برای آشتی در این کشور تقدیر کرد.

رئیس جمهور فرانسه در کنفرانس خبری پس از این نشست در پاریس اعلام کرد: این اولین بار است که سران مخالفان  لیبی همکاری مشترک را پذیرفته‌اند.

مکرون در ادامه افزود: «اکنون ما تعهدات روشنی را برای این کشور داریم و یک تقویم تائید شده برای انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در این کشور در ماه دسامبر خواهیم داشت».

رئیس جمهور فرانسه خاطرنشان کرد: حضور بیست کشور و سازمان بین‌المللی در پاریس حاکی از حمایت جامعه بین‌الملل از تلاش‌های سران لیبی است. مردم لیبی خواهان ثبات، امنیت و زندگی بهتر هستند.

سران مخالفان در لیبی در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند آنها متعهد به برگزاری انتخابات معتبر و صلح آمیز در ماه دسامبر و احترام به نتایج  آن هستند. در بیانیه هشت بندی سران لیبی که روز سه شنبه در پایان کنفرانس پاریس  قرائت شد آمده است: «سران لیبی متعهد به پذیرش نتایج انتخابات هستند و از وجود وجوه مالی مناسب و تدارکات امنیتی جدی در این خصوص اطمینان خاطر دارند. کسانی که پروسه انتخابات را نقض می کنند یا مانع آن می شوند، باید پاسخگو باشند».

این بیانیه به تائید هر چهار نماینده مخالفان لیبی رسید و در کاخ الیزه و در حضور نمایندگان 20 کشور و فرستاده ویژه سازمان ملل در امور لیبی قرائت شد. 

سران مخالفان در لیبی با حضور در نشست پاریس به دنبال دستیابی به یک نقشه راه سیاسی از جمله درباره انتخابات سراسری در این کشور به منظور پایان دادن به آشوب‌ها و نابسامانی‌ها در آن هستند. نمایندگان 20 کشور از جمله همسایگان لیبی، کشورهای غربی و منطقه‌ای و نیز سازمان‌های بین‌المللی در نشست امروز در کاخ الیزه حضور داشتند.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه ، آفریقا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار