معاون عمران شهری شهرداری اصفهان گفت:80 درصد بودجه خالص عمرانی به طرح تکمیل قطار شهری تعلق دارد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ایرج مظفر با اشاره به طرح قطارشهری اصفهان که نتیجه آن تکمیل خط 1،فعال شدن خط2 وتکمیل خط3 درآینده است، اظهار کرد:70تا 80 درصد بودجه به این طرح بزرگ اختصاص داده شده است.

وی در ادامه با اشاره به بودجه‌های شهرداری در سال 97 تصریح کرد: از 3000میلیارد تومان بودجه ،950 میلیارد تومان بودجه جاری را شامل می شود.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اعتبار 2050 میلیارد تومانی بودجه  کل عمرانی سال 97، افزود: از این  مبلغ915 میلیارد تومان آن به مباحث غیر خالص عمرانی تعلق داردکه متولی آن معاونت عمران شهرداری نیست و1135میلیارد تومان آن بودجه خالص عمرانی است.

ایرج مظفر به تفکیک اختصاص این مبلغ به طرح های مختلف اشاره کرد وافزود:732 میلیارد تومان آن مربوط به قطار شهری و403 میلیارد تومان به طرح های عمرانی تخصیص یافته است که طرح هایی مثل مرکز همایش‌های بین‌المللی ، میدان امام علی(ع) وپیاده راه سازی چهار باغ جزو همین طرح‌های عمرانی است.

وی در مورد انتقادات مطرح شده در ارتباط با توقف یا پیشرفت کند طرح‌های عمرانی بیان کرد:اکثر این طرح‌ها مانند قطار شهری و مرکز همایش های بین‌المللی به دلیل کارکردن زیر زمین، دور از چشم انظار عمومی و مردم است وگرنه تمام طرح‌ها در حال تکمیل شدن است.

مظفر با بیان اینکه 111طرح فعال با تامین اعتبار 380 میلیارد تومان در حال انجام است،تصریح کرد:20 طرح از111طرح به مرکز همایش‌های بین المللی به مبلغ 220 میلیارد تومان تعلق دارد و بقیه‌ی آن در مناطق مختلف برای آسفالت کردن، سامان دهی پارک‌ها و..صرف می‌شود.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با اشاره به کاهش بودجه 97 نسبت به سال گذشته اظهارکرد:طرح های  بالای یک میلیارد در سال 97 به غیر از طرح تکمیل قطار شهری، 65 طرح به مبلغ 179 میلیارد تومان است که شامل45 طرح جدید و20 طرح تکمیلی سال 96 است.

مظفر در ادامه با اشاره به حلقه چهارم ترافیک شهری بیان کرد:  این طرح با مسیری به طول2/78 کیلومتر از اصفهان و 6 شهر اطراف و قسمتی از فرمانداری عبور می کند و مطالعات آن از سال 88 آغاز شده است.

وی افزود: این مسیر با دارا بودن دوباند رفت وبرگشت به عرض 60/19 متر،سرعت مجاز 120 کیلومتر بر ساعت،23 تقاطع غیر همسطح است و 8/45 کیلومتر از آن دراصفهان و 6/28کیلومتر از آن در محدوده دولت آباد،خورزوق، خمینی شهر و8/3 کیلومتر آن در محدوده فرمانداری است.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با اشاره به برآورد 2100میلیارد تومانی این طرح وتامین بخشی از این هزینه توسط شهرداری اصفهان اظهار کرد: شهرداری‌های شهرهای اطراف برای تکمیل این طرح باید قسمتی از این هزینه را متقبل شوند.

وی در ادامه به حل معضل ترافیک شمال شرق ومشکلات طرح حلقه چهارم در محدوده دولت آباد گفت:اولویت اول شهرداری حل مشکل ترافیک،تصادف وآلودگی در مناطق 14، 7و قسمتی از منطقه 10 است وبرای مشکلات محدوده دولت آباد، پیشنهاد احداث یک مسیر اتصال فرعی به طول یک کیلومتر از فرزانگان به حلقه، تقاطع غیر هم‌سطح شهید اردستانی و هم چنین ایجاد مسیر 6کیلومتری با اعتبار 20 میلیارد تومان است .

 مظفردر ارتباط با تامین هزینه این سه طرح تصریح کرد: 50  میلیارد هزینه برای این طرح‌ها اختصاص یافته است که امیدواریم تا نیمه سال آینده به پایان برسد.

وی در ادامه با اشاره به طرح پیاده راه سازی چهارباغ خاطر نشان کرد: سنگ فرش این خیابان با اعتبار 20 میلیارد تومان و با هماهنگی میراث فرهنگی تا نیمه امسال به پایان می رسد.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان در مورد مدیریت روان آب‌ها پس از بارندگی های اخیر اظهار کرد: شهر اصفهان از نظر ساختار مشکل ندارد و با هماهنگی خدمات شهری مشکلات به حداقل برسد و اگر در نقاطی از شهر شاهد آبگرفتگی هستیم به دلیل بی دقتی در شیب بندی است.

وی در پایان با یادآوری طرح های نیمه تکمیل اظهار کرد: در شهرداری هدف براین است که بتوانیم طرح های نیمه‌تمام را تکمیل کنیم و به بهره برداری برسانیم.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: شهرداری ، مترو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار