آغاز عملیات اجرایی تعمیر وتجهیز ۲۱ سالن فرهنگی هنری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند گفت: عملیات اجرایی تعمیر و تجهیز ۲۱ سالن فرهنگی هنری موجود در منطقه آزاد اروند با بررسی آخرین وضعیت سالن‌ها آغاز شد.

همایون قنواتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند در نشست با مدیران مراکز فرهنگی هنری منطقه آزاد اروند در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛گفت : با تعمیر و تجهیز 21 سالن فرهنگی هنری موجود در منطقه آزاد اروند ، این منطقه به بهترین سالن های کشور مجهز خواهد شد.

وی  افزود : در سال های قبل سالن های فرهنگی هنری آسیب های جدی دیده بودند و امکاناتی که برای این فضاها در نظر گرفته شده بود به همین دلایل از بین رفته و کارایی نداشت .

 مدیر توسعه فرهنگی و هنری سازمان منطقه آزاد اروند به انعقاد تفاهم نامه ای دو طرفه با این مراکز فرهنگی هنری اشاره کرد و گفت : در این تفاهم نامه دو طرفه سعی داریم از یک رو مراکز مورد نظر را به تجهیزات روز مجهز کنیم و از سوی دیگر این مراکز هماهنگی لازم در جهت رشد فعالیت های فرهنگی هنری را در برنامه خود ایجاد نمایند .

قنواتی افزود : حمایت از فضاهای فرهنگی هنری مستمر خواهد بود و مدیران این مجموعه ها پس از نصب تجهیزات خریداری شده آموزش های مورد نیاز را خواهند دید تا در استفاده از اموال موفق تر عمل نمایند .

وی در ادامه به موضوع ساخت پلاتو های آبادان و خرمشهر اشاره کرد و گفت : طراحی ، نقشه و بودجه پلاتو ها مورد نظر تامین شده و بزودی مناقصه آن برگزار می شود که با تعین پیمانکار ، احداث ساختمان های پلاتو را در سال جاری شروع خواهیم کرد .

مدیر توسعه فرهنگی و هنری سازمان منطقه آزاد اروند به ساختمان جدید این سازمان اشاره کرد و افزود : در ساختمان جدید سازمان منطقه آزاد اروند 2 سالن نمایش تاتر و یک سالن بزرگ با گنجایش بیش از 800 نفر وجود دارد .

قنواتی درباره دیدار چند روز پیش خود با وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونین وزیر در وزارتخانه ،گفت : طی این دیدار مقرر شد؛ طی تفاهم نامه ای سینما شیرین بعنوان دومین موزه سینمایی کشور فعالیت کند که با توجه به قدمت سینما در آبادان ،این حق مردم اروند خواهد بود .

وی به مذاکرات خود در راستای ایجاد سینماهای ارزان قیمت در اروند اشاره کرد و افزود : طی مذاکراتی که در سطح عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفت باتوجه به نبود سینما در برخی از مناطق منطقه آزاد اروند ، می توانیم احداث سینما ارزان قیمت را در این مناطق داشته باشیم .

انتهای پیام/ د

آغاز عملیات اجرایی تعمیر و تجهیز  سالن فرهنگی هنری

برچسب ها: سینما ، تفاهم نامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.