وجود 2 هزار و 876 تخت بیمارستانی در استان کرمانشاه

مدیر دفتر پرستاری معاونت امور درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:2 هزار و 876 تخت مصوب در استان وجود دارد که حداقل استاندارد موجود این است که به ازای هر تخت یک پرستار وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ پورمیرزا مدیر دفتر پرستاری معاونت امور درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: 2 هزار و 876 تخت مصوب در استان وجود دارد که حداقل استاندارد موجود این است که به ازای هر تخت یک پرستار وجود داشته باشد اما کمتر از یک پرستار به ازای هر تخت وجود دارد.
وی گفت: کمبودها از طریق جذب نیرو مناطق محروم به صورت 2 یا چهار ساله، جذب به صورت شرکتی و یا قراردادهای یک ساله جبران می شود.
پورمیرزا افزود: هر سال نیز حدود 150 نفر از پرستاران استان بازنشسته می شوند و باید نیرو جایگزین این افراد شود.
وی افزود: تنها یک مرکز آموزش کمک پرستار با مجوز دانشگاه در استان وجود دارد که ظرفیت آن نیز توسط خود دانشگاه تعیین می شود و هیچ گونه تضمینی برای استخدام افراد در آن وجود ندارد و سایر مراکز آموزش کمک بهیار مجوز قانونی ندارند.

پورمیرزا گفت: واحد مراقبت در منزل موضوعی است که در سطح استان مطرح می باشد و بدین معنی است که بخشی از مراقبت های بیمارستان توسط پرستاران در منزل انجام می شود.
وی گفت:برای 13 مرکز مراقبت در منزل در استان کرمانشاه مجوز صادر شده و تمرکز وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان فعال سازی این مراکز است.
پورمیرزا افزود: فرهنگ استفاده از پرستار در منزل هنوز در استان جا نیافتاده و از این رو این مراکز اکنون فعالیت چندانی ندارند.
وی یکی از مشکلات در راستای اجرای این طرح را زیرپوشش بیمه نبردن خدمات پرستاری در منزل دانست و گفت: وزارت بهداشت در تلاش است که با همکاری بیمه ها این نوع خدمات را نیز زیرپوشش بیمه ای ببرد.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

وجود 13  مرکز مراقبت در منزل در استان کرمانشاه

 

 

 

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار