واکاوی ابعاد شخصیتی امام حسن (ع) در یک مستند تلویزیونی

مستند «نقشی بر نگین» به تهیه کنندگی سمیه مظفر روی آنتن شبکه جهانی جام جم می رود.

واکاوی ابعاد شخصیتی امام حسن (ع) در یک مستند تلویزیونیبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مستند نقشی بر نگین مصادف با شب ولادت امام حسن مجتبی (ع) در نهم خردادماه 1397 ، روی آنتن شبکه جهانی جام جم می رود.

این مستند با هدف معرفی ابعاد و ویژگی های شخصیتی امام حسن مجتبی علیه السلام و چگونگی بهره گیری از سیره آن امام بزرگوار ساخته شده است.

در این مستند سعی شده که از کلیشه های رایج فاصله گرفته شود و به معرفی کریم اهل بیت (ع) به صورت غیرمستقیم و تلفیق با موضوعی دیگر پرداخته شود.

در یک سوی داستان راوی پا به معدنی می گذارد که بیش از هفت هزار سال قدمت دارد و در طی برنامه چگونگی کشف سنگ فیروزه و نحوه ساخت و پرداخت آن نیز نشان داده می شود. در سویی دیگر راوی در پی کشف و شناخت بیشتر ابعاد شخصیتی امام دوم شیعیان است و مطالبی مفید و سازنده از آن امام بزرگوار را بیان می کند.

در پایان دو موضوع حکاکی بر نگین انگشتر فیروزه و معرفی شخصیت و سیره امام حسن مجتبی علیه السلام به هم پیوند می خورد و طرز استفاده آن امام بزرگوار از انگشتر فیروزه و احادیث و سخنان ایشان در خصوص استفاده از این سنگ ارزشمند بیان می شود.

لازم به ذکر است که ساخت این مستند در نیشابور و معدن فیروزه این شهر انجام شده است.

انتهای پیام/

 

مستندی درباره امام حسن علیه السلام پخش می شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار