توسعه و بازسازی شبکه برقرسانی استان بوشهر

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: در راستای توسعه و بازسازی شبکه برقرسانی استان بوشهر سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شد.

توسعه و بازسازی شبکه برقرسانی استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ،امراله پاراد صبح امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه مشترکان خانگی بیشترین مصرف برق در استان بوشهر به خود اختصاص داده‌اند اظهار داشت: ۶۹ درصد مصرف برق در استان بوشهر در بخش خانگی است و پس از آن ۱۴ درصد در بخش عمومی و ادارات است.

وی، با بیان اینکه ۸۰ درصد مشترکان برق استان بوشهر در بخش خانگی است تصریح کرد: استان بوشهر در مصرف برق خانگی با ۶۹ درصد در کشور رتبه نخست دارد و این در حالی است که متوسط مصرف برق خانگی در کشور ۳۳ درصد است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر، سرانه برق خانگی در استان به ازاء هر مشترک سالانه را ۱۱ هزار و ۶۳۹ کیلووات‌ساعت دانست و خاطر‌نشان کرد: پیک مصرف برق در استان بوشهر در سال گذشته ۱۹۲۷ مگاوات در مرداد ماه ثبت شده که پیش بینی می‌شود این رقم امسال از ۲۰۰۰ مگاوات فراتر رود.

پاراد، کاهش بارش باران را سبب کاهش تولید برق در نیروگاه‌های برق آبی دانست و افزود: تولید برق از نیروگاه‌های برق‌آبی در کشور ۵۰ درصد کاهش یافته که این مهم هشداری برای رعایت صرفه جویی و مدیریت مصرف بهینه برق است.

وی، با بیان اینکه بیشترین مصرف برق در استان بوشهر در مرکز استان ثبت شده تصریح کرد: پیک کل مصرف و پیک توزیع برق در استان بوشهر در سال گذشته به ترتیب ۱۹۳۰ و ۱۶۰۸ مگاوات ثبت شده که ۸۰ درصد برق مصرفی استان در بخش سرمایشی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با تاکید بر پرهیز از استفاده از لوازم غیرضروری برقی در زمان اوج مصرف برق افزود: مشترکان برق استان بوشهر مدیریت مصرف را در دستور کار خود قرار دهند و در اوج مصرف در ساعت‌های ۱۳ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳ از وسایل برقی غیرضروری پرمصرف استفاده نکنند.

پاراد، تغییر ساعت کار در ادارات را در کاهش مصرف برق مهم دانست و گفت: بانک‌ها هم در صورت تغییر ساعت کار دستگاه‌های اجرایی، این مهم را مورد توجه قرار دهند تا بتوان تابستانی بدون خاموشی پشت سر بگذاریم.

وی، میزان مصرف برق در استان بوشهر را ۶.۱ میلیارد کیلووات ساعت در سال گذشته دانست و گفت: خاموشی در استان بوشهر به ازاء هر مشترک در سال گذشته به ۲۱۵ دقیقه در سال رسید که این رقم در سال ۱۳۹۵ حدود ۲۳۵ دقیقه بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با بیان اینکه تا سال ۱۴۰۴ میزان خاموشی‌ها در استان بوشهر به ازاء هر مشترک در سال به ۸۰ دقیقه کاهش می‌یابد خاطر نشان کرد: سال گذشته ۴۵۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۲۱۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف ایجاد شده و نصب ترانس‌های ۳ برابر نسبت به سال ماقبل آن افزایش یافت.

پاراد به اعتبارات تخصیصی برای اجرای طرح‌های برقرسانی اشاره کرد و افزود:در راستای توسعه و بازسازی شبکه برقرسانی استان بوشهر سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شد.

وی از کاهش تلفات برق در استان بوشهر خبرداد و بیان کرد: تلفات برق در استان بوشهر از ۱۸ درصد در سال ۱۳۹۲ اکنون به ۱۲ درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/ م

۱۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های برق‌رسانی استان بوشهر هزینه شد‌

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.