بیش از 56 هزار نفر در استان اردبیل جامعه هدف سواد آموزی هستند

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در حال حاضر 56 هزار و 838 نفر از جمعیت 10 تا 49 ساله استان جامعه هدف سواد آموزی هستند.

یوسف احمدی ،معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: بر اساس آمار ارائه شده از سرشماری سال 95 در حال حاضر 56 هزار و 838 نفر از جمعیت 10 تا 49 ساله استان جامعه هدف سواد آموزی هستند.


وی با بیان اینکه بطور میانگین هر سال 20 هزار نفر از جمعیت بی سواد استان کاهش می یابد، اظهار کرد: برای رساندن جمعیت بی سواد استان به صفر تا سال 1404 برنامه ریزی شده است.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل از آسیب های اجتماعی مختلف از جمله طلاق به عنوان عوامل مهم در افزایش جمعیت بی سواد در جامعه استان یاد کرد و گفت: بر اساس قوانین جاری کشور اولیای فرزندانی که به هر عنوان از فرستادن فرزندان نیاز به تحصیل خود به مدرسه ممانعت کنند، به مراجع قضایی معرفی می شوند.

احمدی با بیان اینکه مشکل اعتباری و پولی برای اجرای کامل طرح ریشه کنی بی سوادی از جامعه و جمعیت استان وجود ندارد اظهار کرد: حق بیمه و حقوق آموزش دهندگان پرداخت شده و آموزش دهنندگان بر اساس قرارداد متعهد به آموزش 400 ساعته بی سوادان در پنج ماه برای قبولی یادگیرندگان در آزمون پایان دوره هستند.

انتهای پیام/ع

اجرای طرح ریشه کنی بی سوادی در اردبیل



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.