برگزاری مدرسه تابستانی کسب و کار شریف برای دانش آموزان

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف گفت: مدرسه تابستانی کسب و کار شریف برای پرورش خلاقیت دانش آموزان برگزار می‌شود.

فوری امروز////برگزاری مدرسه تابستانی کسب و کار شریف برای پرورش خلاقیت دانش آموزان/ برگزاری تست استعدادیابی در کل کشوربه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدعلیرضا فیاض بخش، عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف در نشست خبری که ظهر امروز در مجتمع خدمات فناوری دانشگاه شریف برگزار شد با اشاره به برگزاری دو طرح مدرسه تابستانی کسب و کار شریف و تست استعدادیابی و توان افزایی رهبران آینده به تشریح این دو طرح پرداخت و گفت: سومین دوره مدرسه تابستانی کسب و کار ویژه دختران و پسران در رده سنی ۱۳ تا ۲۰ سال نیمه دوم تیر ماه تا مرداد ماه در دانشکده مدیریت و اقتصاد دانش شریف برگزار می‌شود.

وی افزود: سومین دوره مدرسه تابستانی کسب و کار شریف می‌خواهد دانش آموزان و دانشجویان را به سمت و سویی ترغیب کند تا ذهن خود را به صورت منسجم در جهت انتخاب آینده‌ای موفق‌تر سوق دهد. با توجه به اهمیت و ضرورت آشنایی دانش آموزان با مباحث کسب و کار قبل از ورود به بازار کار و فقدان این مباحث در سیستم آموزش و پرورش کشور این مدرسه در نظر دارد تا با آموزش خلاقانه این موضوعات جوانانی تربیت کند تا بتوانند به دور از فضای حاکم تست زدن و حفظ دروس در دبیرستان‌ها و روال عادی فضای دانشگاهی از آن‌ها کارآفرینانی موفق و بلندپرواز در آینده بسازد.

فیاض بخش به تشریح مزایای شرکت در مدرسه تابستانی کسب و کار شریف پرداخت و گفت: فراگیری مهارت‌های کارآفرینی، پرورش خلاقیت، ایده پردازی و کار تیمی، یادگیری برنامه ریزی شخصی بلند مدت، تقویت و یادگیری مهارت‌های ارتباطی، عضویت در باشگاه کارآفرینان جوان دفتر گسترش خلاقیت و کارآفرینی دانشگاه شریف، آشنایی با مبانی امور مالی و حسابداری و تجربه زندگی در محیط دانشگاهی از مزایای حضور در این مدرسه است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مزیت‌های بسیار مهم عضویت در باشگاه کارآفرینان جوان دانشگاه صنعتی شریف را به همراه خواهد داشت و کسانی که موفق به دریافت کارت عضویت ویژه می‌شوند می‌توانند برای ایده‌های کارآفرینی شان به مدت یک سال از خدمات مشاوره‌ای اساتید بهره‌مند شوند.

شرایط شرکت دانش آموزان در مدرسه تابستانی شریف

وی در ادامه تاکید کرد: این مدرسه به صورت مجازی در بیست تا سی شهر بزرگ کشور هم برگزار می‌شود و دانش آموزان برای حضور در مدرسه تابستانی کسب و کار شریف باید ۹۰ ثانیه فیلمی از خودشان بگیرند و در آن پاسخ این سوال را بدهند که چرا باید دانشگاه شریف روی آن‌ها سرمایه گذاری کند. مهلت ثبت نام تا ۳۱ خرداد ماه است و از نیمه دوم تیر ماه کلاس‌ها آغاز می‌شود.

فیاض بخش در ادامه در خصوص تست استعدادیابی و توان افزایی رهبران آینده در دانشگاه صنعتی شریف توضیح داد: اولین دوره تست ستاره شریف یا همان استعدادیابی و توان افزایی رهبران آینده ویژه دختران و پسران ۱۳ تا ۲۰ ساله در نیمه دوم تیر ماه امسال برگزار می‌شود و متقاضیان تا ۳۱ خرداد ماه مهلت برای ثبت نام در این رویداد را دارند.

وی ادامه داد: ستاره شریف تست دقیق و علمی است که توانمندی‌های لازم برای تبدیل شدن به یک آدم موفق در دنیا متفاوت بیست سال بعد را می‌سنجد؛  این تست یک تست بین المللی است و با سنجش و ارزیابی ناخودآگاه افراد در مقایسه با دیگران نقاط ضعف و قوت افراد را به تشریح بیان می‌کند و راهکار‌هایی عملیاتی به منظور تقویت نقاط قوت هر فرد و اصلاح نقاط ضعف آن‌ها بیان می‌کند.

فیاض بخش در ادامه به تشریح مزایای استفاده از این تست پرداخت و گفت: ترسیم دنیای آینده نیاز‌های انسان و محیط بیست سال بعد اعم از فضای تکنولوژی و دنیای دیجیتال حجم نیاز‌ها در رشته‌های مختلف تحصیلی تسلط بر مهارت‌های اجتماعی خاص آینده تخصص‌های جدید دنیای بیش از پیش به هم پیوسته کلیت برنامه‌ها و سرمایه گذاری‌های تربیتی مورد نظر ستاره شریف است.

تخفیف 70 تا 80 درصدی برای دانش آموزان مستعد

عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد: این تست نیمه دوم تیر ماه برگزار می‌شود و از خروجی‌های آن می‌توان به رنکینک داوطلبان در سطح بین المللی، بهبود نقاط ضعف و سنجش حجم نیاز به استعداد‌های افراد در آینده اشاره کرد همچنین برای دانش آموزان و دانشجویان مستعد سرمایه گذاری‌های خاص تربیتی آموزشی در دفتر خلاقیت و گسترش کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف انجام می‌شود تا افراد برجسته و متمایز برای آینده داشته باشیم.

فیاض بخش گفت: این تست با حمایت بنیاد ملی نخبگان و ارگان‌های دیگر برگزار می‌شود و برای دانش آموزان مستعد تخفیف ۷۰ تا ۸۰ درصدی قائل شده ایم تا حتما در این تست حضور پیدا کنند همچنین برای تمامی متقاضیان و داوطلبان این تست دوره آموزش عمومی و سرمایه گذاری عمومی دو ساله برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: ظرفیت محدودی برای برگزاری تست وجود ندارد و قیمت اصلی این آزمون در سطوح بین المللی ۴۸۰ دلار است که در کشور ما با هزینه‌ای کمتر از ۱۰۰ هزار تومان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار