با همت خیر نیک اندیش؛

کلنگ زنی ساخت یک مدرسه خیری در نیکشهر

رئیس اداره آموزش و پرورش بنت از توابع شهرستان نیکشهر گفت:یک مدرسه خیری با همت خیر نیک اندیش هایده قبادیان هرسینی در روستای نیامکند نیکشهر کلنگ زنی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  اسحاق شاهوزهی رئیس اداره آموزش و پرورش بنت از توابع شهرستان نیکشهر در حاشیه کلنگ زنی این مدرسه گفت: مدرسه ۶ کلاسه  با همت خیر نیک اندیش هایده قبادیان هرسینی در روستای نیامکند نیکشهر با حضور مسئولان محلی، ائمه جمعه و فرهنگیان کلنگ زنی شد.

شاهوزهی افزود: : این مدرسه در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع و با زیربنای ۳۷۲ مترمربع ساخته می‌شود.

وی  بیان کرد: سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای ساخت این فضای آموزشی هزینه خواهد شد.

وی افزود: ۱۸ مدرسه خیری با ۵۶ کلاس درس توسط خیران مدرسه ساز در سطح بخش بنت در حال ساخت است.

شاهوزهی  با بیان اینکه بخش بنت از محروم‌ترین مناطق کشور از نظر کمبود فضای آموزشی است، خاطرنشان کرد: سرانه فضای آموزشی این بخش با ۲ متر و ۵۸ سانتی متر مربع نسبت به میانگین کشوری حدود سه مترمربع عقب است.

وی ادامه داد: ۳۵ کلاس درس کپری، کانکسی و ۱۷ مدرسه تخریبی بخش بنت نیازمند کمک خیران و اختصاص اعتبارات دولتی است.

رئیس اداره آموزش و پرورش بنت گفت: ۹ هزار و ۲۰۰ دانش آموز در ۱۳۴ مدرسه و ۴۳۵ کلاس درس مشغول به تحصیل هستند و ۵۷۱ معلم و کادر آموزشی کار تعلیم و تربیت آنان را برعهده دارند.

شاهوزهی از تلاش خیران برای جبران کمبود فضا‌های آموزشی بخش بنت قدردانی کرد و افزود: کار خیران مدرسه ساز صدقه جاریه‌ای است که در طول تاریخ به یادگار می‌ماند.

وی ادامه داد: خیران با حرکت خداپسندانه و انسان دوستانه خود علاوه بر کمک به آموزش و پرورش به طور عملی به مشارکت در فرهنگ سازی در جامعه می‌پردازند.

وی افزود: از مجموع ۱۳۴ مدرسه موجود در بخش بنت ۳۹ مدرسه فاقد انشعاب برق، ۵۸ مدرسه فاقد آب، ۱۱ مدرسه کپری، ۲۲ مدرسه تخریبی و ۲۱ مدرسه دو شیفته هستند.

وی گفت: با ساخت حدود ۴۰۰ کلاس درس جدید سرانه فضای آموزشی بخش بنت به میانگین کشوری نزدیک می‌شود.

انتهای پیام/ع

ساخت مدرسه در نیکشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار