ساماندهی دستفروشان مواد غذایی دربوشهر آغاز شد

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: در اجرای آئین ‌نامه اجرایی ماده 13 قانون اصلاح مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، ساماندهی دکه ها و دستفروشان ثابت و سیار عرضه مواد غذایی توسط مرکز بهداشت این شهرستان به اجرا درآمد.

ساماندهی دستفروشان مواد غذایی دربوشهر آغاز شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، حسن فخرایی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: استقبال برخی افراد از این کیوسک‌ها و دستفروشان  عاملی مهم در افزایش شمار آن‌ها در سطح شهر شده و در بیشتر موارد شهروندان به وضعیت نامناسب بهداشتی این واحد‌ها توجه نمی‌کنند.

وی بیان کرد: معضل دستفروشان دوره گرد و کیوسک‌های ثابت و سیار عرضه کننده مواد غذایی به‌عنوان یکی از مشکلات بهداشتی در بیشتر شهر‌ها و روستا‌های کشور مشهود و به یکی از چالش‌های مهم نظام سلامت تبدیل شده است.

فخرایی بیان کرد: براساس قانون اصلاح ماده ۱۳ و دستورالعمل‌های مربوط به آن واحد‌های تهیه و عرضه مواد غذایی و آشامیدنی باید دارای حداقل شرایط بهداشتی منطبق بر اصول بهداشتی و قوانین مرتبط باشد، ولی با نگاهی ساده به دستفروشی‌ها و کیوسک‌ها می‌توان به این نتیجه رسید که رعایت این اصول در این واحد‌ها نامناسب است.

فخرایی اضافه کرد: رعایت موازین بهداشتی و ایمنی آب و مواد غذایی، نقشی مهم در تامین سلامت جامعه و ارتقای شاخص‌های بهداشت عمومی دارد.

وی گفت: در این ارتباط و به منظور ارتقای شاخص‌های بهداشتی، همه دستفروشان معرفی شده از مراجع ذیربط برای تائید سلامت جسمی و صلاحیت محل کسب مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

فخرایی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: با تشدید نظارت بازرسان بهداشت محیط در ماه مبارک رمضان، بیش از ۲۰۰ کیلوگرم برنج و ۶۰ کیلوگرم مرغ غیرقابل مصرف در یک کارگاه غیرمجاز پخت مواد غذایی در بوشهر شناسایی و معدوم و با هماهنگی با مراجع قضایی و نیروی انتظامی ابزار و ادوات طبخ این کارگاه غیرمجاز توقیف شد.

فخرایی ادامه داد: شهروندان از خرید مواد غذایی و فست فود‌ها از دستفروشان و واحد‌های سیار عرضه کننده مواد غذایی خودداری کنند، زیرا مراحل تهیه این اغذیه در منازل یا مکان‌های نامعلومی دور از چشم بازرسان بهداشت و بدون هرگونه کنترلی انجام می‌شود.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر تأکید کرد: سامانه تلفنی ۱۹۰ برای شکایات و اعلام مشکلات بهداشتی به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی شهروندان است.

انتهای پیام/م

ساماندهی دکه ها و دستفروشان ثابت و سیار عرضه مواد غذایی در بوشهر

برچسب ها: اخبار سلامت ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.