ضرورت توجه به پدافند غیر عامل در اجرای پروژه‌های عمرانی

استاندار قزوین بر توجه مدیران دستگاه‌های اجرایی به پدافند غیر عامل در اجرای پروژه‌های عمرانی تاکید کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان افزود: مدیران دستگا‌های اجرایی استان در مراحل مطالعه و اجرای پروژه‌ها ملزم هستند موارد مربوط به پدافند غیر عامل را مد نظر قرار دهند.

زاهدی اضافه کرد: در این زمینه لازم است تا از ظرفیت دانشگاه‌های استان با راهکار‌های قانونی و مصوب، استفاده شود.

وی افزود: اجرای رزمایش‌های دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه پدافند غیر عامل باید عملیاتی باشد و صرفا اعلام آمادگی برای شرکت در رزمایش‌ها کفایت نمی‌کند.

استاندار همچنین بر ضرورت آمادگی نیرو‌های نظامی و انتظامی در حوزه‌ی پدافند غیر عامل تاکید کرد و افزود: نیرو‌ها باید برای آموزش موارد اضطراری به جمعیت هلال احمر استان معرفی شوند.

مدیرکل پدافندغیرعامل استان هم در این جلسه گفت: برای امسال برگزاری چند رزمایش پیش بینی شده است که در کنار آن شناسنامه ایمنی دستگاه‌ها هم تهیه خواهد شد.

محمد افشار افزود: در سال جاری پیش بینی طرح جامع پدافند غیرعامل انسانی، نقشه وضعیت زیرساختها، پاسخ به تهدیدات، طرح شناسایی پدافند غیرعامل شهری، مقابله با حوادت شهری، تخلیه و اسکان موقت جمعیت، طرح حفاظت از مردم در محیط شهری عملیاتی می‌شود.

افشار یادآورشد: ۵۰ درصد برنامه‌های پدافند غیرعامل اجرایی شده و بازنگری طرح آمایش در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: برای تجهیز ساختمان آتش نشانی با شهرداری و سازمان همیاری وزارت کشور تفاهم نامه داریم.

افشار اظهارداشت: اختصاص یک درصد از اعتبارات تملک دارایی دستگاه‌های اجرایی به طرح‌های پدافند غیرعامل باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم به اهداف تعیین شده برسیم.

وی درباره ضرورت نصب دیزل ژنراتور در مراکز مهم و حساس مانند بانک‌ها و نانوایی ها، واحد‌های صنعتی برای تامین انرژی در مواقع قطع برق سراسری نکاتی را یادآورشد.

انتهای پیام/

جلسه شورای پدافند غیر عامل استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.