صدور ۲ هزار پروانه تولید در زمینه صنایع دستی

حمایت از تولید و توسعه و ترویج و آموزش صنایع دستی یکی ازاهداف سازمان صنایع دستی آذربایجان غربی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ افسانه رنجبر معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت :سه معاونت تخصصی در معاونت صنایع دستی وجود دارد که حوزه حمایت از تولید و توسعه و ترویج و آموزش صنایع دستی و امور بازرگانی را شامل می‌شود که در حوزه بازرگانی در زمینه صادرات محصولات صنایع دستی همچنین برپایی نمایشگاه‌ها و مشارکت در نمایشگاه‌های ملی و سراسری اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه برای برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی در مناسبت‌ های مختلف و مرتبط با موضوع تلاش می‌شود، ادامه داد: همچنین غرفه‌ها به صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان و فعالان این عرصه قرار می‌گیرد تا اینکه در مراجعه‌های مردمی برای معرفی اثر هنری و محصول خود همچنین به فروش رساندن آن تلاش کنند.

وی برپایی نمایشگاه سراسری و منطقه‌ای در مناسبت‌های مختلف اعم از عید نوروز، تعطیلات تابستانی، شب یلدا و ... اشاره کرد و افزود: این سری رویدادها یک فرصت مغتنم و ارزشمند برای معرفی محصولات و صنایع دستی استان به شمار می‌رود که اغلب هنرمندان در آن حضور پرشوری پیدا می‌کنند.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با بیان اینکه در حوزه حمایت از تولید هم مباحث صدور مجوزهای سه‌گانه پروانه تولید انفرادی و پروانه تولید گروهی، جواز تاسیس، کارت شناسایی صنایع دستی مطرح است، گفت: هم اکنون 2 هزار نفر پروانه تولید در استان دریافت کرده‌اند ولی فعال صنایع دستی در استان خیلی بیشتر است که به این مجموعه مراجعه نکرده و شناسایی نشده‌اند.

انتهای پیام/ب

2هزار نفر در زمینه صنایع دستی  فعال هستند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.