افزایش ۸ درصدی تصادفات منجر به فوت در خراسان جنوبی

تصادفات منجر به فوت خراسان جنوبی در دو ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد افزایش یافت.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛سرهنگ نیک مرد جانشین رئیس پلیس راه استان گفت:در فروردین و اردیبهشت امسال 461 فقره تصادف در جاده های استان رخ داد که از این تعداد 26 فقره تصادفات فوتی بود.

 

وی با بیان اینکه در تصادفات این مدت 29 نفر کشته شدند،افزود:خوشبختانه تعداد کشته های تصادفات فروردین و اردیبهشت امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 6 درصد کاهش داشت .

 

سرهنگ نیک مرد گفت:در فروردین و اردیبهشت سال گذشته 24 فقره تصادف فوتی با 31 کشته در جاده های خراسان جنوبی رخ داد.


جانشین رئیس پلیس راه استان با بیان اینکه تعداد تصادفات جرحی دو ماه نخست امسال نیز با 306 فقره،15 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت،گفت:در این تصادفات 554 نفر زخمی شدند.


وی با اشاره به اینکه از آغاز امسال پرتلفات ترین محور استان،محور بیرجند - قاین بوده است،افزود:50 درصد تعداد کشته های تصادفات اردیبهشت امسال مربوط به این محور بود.


سرهنگ نیک مرد با اشاره به اینکه مجموع تصادفات فوتی،جرحی و خسارتی فروردین و اردیبهشت امسال 12 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت،اظهار کرد:43 درصد تصادفات این مدت در راههای اصلی،46 درصد در راههای روستایی و 11 درصد نیز در راههای فرعی رخ داد.


جانشین رییس پلیس راه استان مهم ترین علت تصادفات دو ماه نخست امسال را واژگونی،بی توجهی به جلو و تخطی از سرعت مطمئنه عنوان کرد و گفت:به رانندگان توصیه می شود که استراحت کافی،رعایت سرعت مطمئنه و اجتناب از سبقت های غیر مجاز به خصوص در محورهای دو طرفه را هنگام رانندگی به جد مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار