سالانه ۲۶۰۰ هکتار از جنگل‌های لرستان بر اثر حریق از بین می‌روند

فرماندار بروجرد گفت: سالانه ۲۶۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی در لرستان دچار حریق می‌شوند که باید تلاش کرد حریق مراتع و جنگل‌ها کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ "رضا آریایی" فرماندار بروجرد، در جلسه ستاد اطفای حریق که در فرمانداری برگزار شد گفت: هر ساله با قطع بارش‌ها آتش سوزی‌های زیادی رخ می‌دهد که خسارت‌های فراوانی را به دبنال دارند به طوری که هر ساله ۲۶۰۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های لرستان بر اثر حریق از بین می‌روند.

وی اضافه کرد: احیای هر هکتار صد‌ها میلیون تومان هزینه و سال‌ها وقت نیاز دارد که نگهداری از این عرصه‌ها بسیار ضروری است و باید اقدامات پیشگیرانه‌ای برای جلوگیری از حریق صورت گیرد.

به گفته وی امسال ۵۰ درصد بارندگی‌ها در بهار رخ داد و رشد گیاهان علفی زیاد است و با خشک شدن آن‌ها در گرمای هوا، بسیاری از زمین‌ها مستعد حریق هستند.

آریایی اظهار داشت: برای اطفای حریق لحظه‌ها و ثانیه‌ها مهم هستند و با اقدامات لازم از گسترش حریق جلوگیری می‌شود و بهترین گزینه برای اطفای حریق استفاده از دهیاری‌ها است که در دسترس هستند.

وی بیان کرد: تفاهم نامه‌هایی با سپاه منعقد شده تا از پایگاه‌ها و جوامع محلی در صورت وقوع حریق استفاده شود و نیاز است برای جلوگیری و کاهش حریق در اراضی همه مردم مشارکت داشته باشند.

به گفته وی نیاز است که محیط زیست بیمه‌های بی نامی را تهیه کند تا در صورت بروز هر گونه حادثه بتوان از بیمه برای این فرد استفاده کرد.

آریایی اظهار داشت: سالانه ۱۶۰ روز از سال درگیر پدیده گرد و غبار است که مهمترین علت این پدیده از بین رفتن پوشش گیاهی است و با وزش هر باد ۲۳ استان کشور با گرد و غبار مواجه می‌شوند.

فرماندار بروجرد تصریح کرد: برای اطفای حریق نمی‌توان کار نمایشی انجام داد که این کار بسیار زشت است و نیاز است با ارائه اموزش‌های لازم به افراد برای اطفای حریق اقدام کرد.

"امیر ثقلینی" رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد افزود: سال گذشته در بخش مرکزی ۶۷ روستا و در بخش اشترینان ۱۶ روستا اموزش‌های لازم ارائه شد تا در صورت وقوع حریق بتوانند اقدامات لازم را انجام دهند.

وی اضافه کرد: حریق سال قبل در بروجرد حدود ۹۸ درصد کاهش یافت و مهمترین علت این کاهش حریق ارائه اموزش به دهیاری‌ها و شورا‌های روستا بوده و نیاز است در مناطق گردشگری مانند ونایی آموزش‌های بیشتری ارائه شود.

انتهای پیام/د

سالانه ۲۶۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی در لرستان دچار حریق می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار