امام جمعه موقت نایین :

نیکوکاران نایینی 770 میلیون ریال در جشن گلریزان کمک کردند

هر سال در نیمه ماه رمضان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد جشن گلریزان برگزار می شود تا با حضور و مشارکت مردمی و نیکوکاران ،جمعی از زندانیان به آغوش گرم خانواده های خود بازگردند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،امام جمعه موقت نایین در این مراسم ، سنت حسنه گلریزان را فرصتی برای انسان های با اخلاص و خردمند دانست وگفت : خداوند در قرآن امتحان بزرگی را  برای ما قرار داده و آن ماه خیرو برکت رمضان است و چه نیکوست که با کارهای خوبمان در این ماه موجبات آزادی  انسان هایی که به دلایل مختلف گرفتار زندان شدند را فراهم کنیم. 

حجت الاسلام شفیعی با اشاره به ارزش معنوی کار خیر در ماه رمضان خاطر نشان کرد : نوع نگاه خداوند متعال برای کمک به دیگران بسیار زیبا است که در قرآن به انفاق و دستگیری از همنوعان توصیه های زیادی شده است. 

وی از جشن گلریزان به عنوان حرکت ارزشمند در راستای آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد در زندان ها یاد و اظهارکرد: در ماه رمضان دل آرام می گیرد و برگزاری جشن گلریزان در ماه رمضان ریشه در فکر معنوی دارد. 

امام جمعه موقت نایین افزود :گره گشایی از اوصافی است که خیرین در جشن گلریزان با روحیه گذشت و بخششی که دارند به تقرب الهی دست پیدا می کنند.   

رئیس دادگستری مایین نیز با بیان اینکه جشن گلریزان در ایران قدمت تاریخی بسیاری دارد گفت : گلریزان برگرفته از بهار یعنی بخشندگی و سخاوتمندی است و ماه رمضان ماه مغفرت و بخشش و بهترین فرصت جهت کمک به نیازمندان و دستگیری از آنانست .

قاسمی افزود : در گلریزان به افرادی کمک می شود که مرتکب جرائم غیر عمد و  اکثرا بر اثر مشکلات اقتصادی ، نوسانات بازار توسط شاکیان به زندان منتقل شده اند و اولین نیکوکاران خود شاکیان هستند که با بخشش ومساعدت  قسمتی از طلب خود در آزاد سازی فرد پیش قدم می شوند.

وزیری رئیس اداره زندان نایین در مراسم گلریزان با اشاره به آزادسازی 17 نفر زندان در سال گذشته گفت : هم اکنون 30 نفر زندانی نیازمند در زندان این شهرستان هستند که برای آزادسازی آنان به مبلغ 2 میلیارد و پانصد هزار تومان نیاز است. 

این مراسم که با حضور مسئولان ، خیران و نیکوکاران در زورخانه پوریای ولی برگزار شد حاضران 770 میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد هدیه کردند تا زمینه آزادی آنا ن فراهم شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار