رئیـس ســتـاد مرکزی انتفاضه و قدس در پیش از خطبه های نماز جمعه تهران:

ضربه مقاومت در بلندی‌های جولان به اسرائیل بی‌سابقه بوده است/ دست آنها امروز در تمام عرصه‌ها خالی است

سردار رمضان شریف گفت: برای اولین بار در تاریخ رژیم صهیونیستی ضربه‌ای بی‌سابقه در بلندی‌های جولان بر پیکره این رژیم وارد شد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار رمضان شریف رئیس ستاد انتفاضه و قدس در پیش‌ خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: سرزمین فلسطین 30 سال قبل از انقلاب اسلامی با دسیسه انگلیس و حمایت آمریکا توسط رژیم جعلی اسرائیل اشغال شد.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس با بیان اینکه این اشغال مردم سرزمین فلسطین را آواره اردوگاه‌ها و سرزمین‌های دیگر کرد، ادامه داد: 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و امسال در هفتادمین سالگرد این اشغال حوادثی رخ داده که قطعا روی راهپیمایی روز قدس تاثیر خواهد گذاشت.

وی تصریح کرد: در طول این هفتاد سال علما، اندیشمندان و مبارزان حاضر در صحنه فلسطین و لبنان روزی را برای حمایت از ملت فلسطین قرار دادند اما هیچ کدام از آنها نتوانست جواب چندانی داشته باشد، در حالی که روز جهانی قدس که ابتکار معجزگون امام راحل بود امروزه جای خود را در بین امت اسلامی باز کرده است.

شریف افزود: اگر ما مهمترین راهبرد رژیم صهیونیستی را به فراموشی سپردن مسئله فلسطین بدانیم؛ ابتکار امام راحل در نامگذاری روز جهانی قدس که متکی به انقلاب اسلامی بود و حمایت توده بزرگی از مردم ایران بود، باعث شد این راهبرد اساسی از بین برود؛ هر ساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان یک باره دیگر موضوع فلسطین و ظلمی که به ملت این کشور روا داشته شده در افکار عمومی بازخوانی می‌شود.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس بزرگترین راهپیمایی روز جهانی قدس را بزرگترین ضربه روحی به اسرائیل دانست و بیان کرد: همه تلاش آنها این بوده که این روز فراموش شود اما به لطف خدا همه ساله در آستانه این روز جهانی هزاران نشست درباره مسئله فلسطین برگزار می‌شود و در این روز جهانی نیز ملت کشور ما حضوری میلیونی و انبوه در دومین راهپیمایی کشوری دارند که باعث شده تا آرمان این سرزمین عزیز زنده نگه‌داشته شود.

وی یکی از مهمترین ویژگی‌های روز جهانی قدس را حضور نسل جدید فلسطینیان در صحنه مبارزه دانست و اظهار کرد: جوانانی که نسل سوم و چهارم ملت فلسطین هستند، همانند نسل‌های گذشته آماده بازگشت به سرزمین مادری هستند؛ راهپیمایی‌های بازگشت به خوبی نشان داده که آرمان فلسطین زنده است و سرانجام ملت فلسطین از بندهای پوشالی حائل بین خود و سرزمین مادری عبور خواهند کرد؛ بدون شک دیوار حائل نمی‌تواند حصار مستحکمی برای اسرائیل ایجاد کند.

شریف افزود: تقدیم هزاران هزاران شهید فلسطینی در طول این 70 سال گواه زنده بودن آرمان فلسطین و تضعیف اسرائیل است.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس تاکید کرد: دومین ویژگی روز قدس امسال حرکت انتحاری و جنون‌آمیز رئیس جمهور نامتعادل آمریکا در انتقال سفارت به بیت‌المقدس است؛ این یک خودزنی بود که آمریکایی‌ها انجام دادند و جز یکی دو کشور ناشناخته که سفارت خود را منتقل کردند حتی هم‌پیمانان آمریکا نیز به انتقال سفارت اعتراض کردند، اما این حرکت آمریکایی‌ها نقطه عطفی در افشا شدن چهره آمریکایی‌ها در جهت حمایت از اسرائیل داشت.

وی تصریح کرد: این حرکت نشان داد حکامی که خود را خادم و پرده‌دار کعبه می‌دانند به آرمان فلسطین پشت کرده‌ و همواره جانب آمریکا را می‌گیرند؛ این یکی از مهمترین‌ ویژگی‌های روز جهانی قدس امسال است که صف حامیان مردم فلسطین و صف آنهایی که به ملت فلسطین خنجر زدند در افکار جهانی روشن شد.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس با بیان اینکه روز جهانی قدس امسال در حالی برگزار می‌شود که خلافت خود خوانده داعشی‌ها از بین رفته است، افزود: امروز حاشیه امنی که در 6 سال گذشته برای رژیم صهیونیستی ایجاد شده بود از هم پاشیده و دست برتر جبهه مقاومت در آستانه هفتادمین سالگرد اشغال سرزمین فلسطین پیام ویژه‌ای دارد؛ برای اولین بار پس از اشغال سرزمین فلسطین توسط رژیم صهیونیستی، اسرائیلی‌ها ضربه‌ای محکم و جانانه‌ای در بلندی‌های جولان دریافت کردند که در طول تاریخ اشغال این سرزمین بی‌سابقه بوده است و همه مطمئن باشند این آغاز یک راه بزرگ است.

وی گفت:‌ اسرائیلی‌ها بدانند در نزد امت اسلامی و آزادی‌خواهان جهان رژیمی منهور، کودک‌کش، ناقض همه قوانین بین‌المللی و غده سرطانی منطقه هستند و مطمین باشند ملت‌های اسلامی انتقام همه این 70 سال ظلم آنها را خواهند گرفت.

شریف ادامه داد: طرح معامله قرن و به فراموشی سپردن حقوق فلسطینیان راه به جایی نخواهد برد و تلاشی که اسرائیلی‌ها به همراه آمریکایی‌ها با استفاده از پول قارون‌های سعودی می‌کنند تا ملت فلسطین را از سرزمین مادری خود بیرون برانند، راه به جایی نمی‌برد؛ مردم فلسطین روزی دروازه‌هایی که اسرائیل بر روی سرزمین‌های اشغالی ایجاد کرده را خواهند شکست و به سرزمین مادری باز خواهند گشت.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس خطاب به مقامات اسرائیل گفت: شما باید برای صهیونیست‌هایی که از سرتاسر عالم به فلسطین آورده‌اید، محلی جدید پیدا کنید، ملت فلسطین صاحب سرزمین هستند و قطعا به آن باز خواهند گشت؛ دست شما در اعمال قدرت علیه آرمان فلسطین بسیار خالی است.

وی خاطر نشان کرد: استکبار جهانی روزی صدام، داعش و حسنی مبارک‌ها را داشت اما امروز دست آنها خالی است، در حالی که دست جبهه مقاومت که پشتیبان آرمان فلسطین است، پرتر از قبل است، امروز نه تنها در جبهه نظامی امنیتی بلکه در جبهه سیاسی دشمن شکست خورده گواه این موضوع پیروزی ملت لبنان و یا ملت عراق در انتخابات اخیر و حضور شاداب مردم یمن پس از سالها بمباران است، این دستاوردهای بزرگی در مقابل دستان خالی استکبار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار