یامین پور نوشت:

رفتار فردی و اجتماعی مومن از منظر معصومین (علیهم السلام)

وحید یامین پور با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود به برخی از اخلاقهایی که فردی مومن باید داشته باشد اشاره کرد.

/به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وحید یامین پور استاد دانشگاه و مجری برنامه جهان آرا، با انتشار مطلبی در خصوص اخلاق فردی و اجتماعی مومن، صفحه اینستاگرام خود را به روز رسانی کرد.

مطلب منتشره از سوی وی را در ادامه می‌خوانید:

"باز نشر یک مطلب مهم. لطفا تا انتها بخوانید.روایت بسیار شیرینی است که از سه امام معصوم یعنی امام سجاد، امام باقر و امام صادق علیهم السلام نقل شده: «مصلحت همزیستی سالم و معاشرت با مردم در پیمانه ای است که دو سوم آن هوشیاری و یک سوم آن تغافل باشد.»
و امیرالمومنین علی علیه السلام هم می فرمایند: «قدر و منزلت خود را با «تغافل» نسبت به امور پست و کوچک بالابرید... و زیاده از اموری که پوشیده و پنهان است تجسس نکنید... و با چشم بر هم نهادن از دقت بیش از حد در جزئیات، بزرگواری خود را ثابت کنید»
این روایات در سبک زندگی اسلامی بسیار کاربرد دارد. به خصوص در روابط خانوادگی و معاشرت با دوستان...
از متون دینی برمی آید که رفتار مومن در حوزه‌ی فردی با رفتار او نسبت به مسائل کلان سیاسی اجتماعی باید متفاوت باشد. مومن انقلابی هراندازه در مسائل سیاسی اجتماعی دقیق و با غیرت و صریح است ولی نسبت به مسائل شخصی و باطنی مردم باید اهل تسامح و حتی اهل "تغافل" باشد. مومن به خودش سخت می گیرد ولی بقیه از دست او در آرامش اند.
تغافل یعنی شتر دیدی ندیدی؛ یعنی بازخواست نکردن و محکوم نکردن و اصلا به روی خود نیاوردن. مردم عموماً دیندار هستند هرچند که از سر غفلت برخی ظواهر دین را رعایت نکنند.
و البته فکر کنم روشن است که این منافاتی با قلمرو امر به معروف و نهی از منکر ندارد. جامعه از کسی که تجاهر به فسق می‌کند باید در امان باشد".

/

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار