وزیر بازرگانی پیشین آمریکا: سیاست‌های تجاری ترامپ فاجعه‌آمیز است

کارلوس گوتیرز، وزیر بازرگانی دولت جرج بوش در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بلومبرگ گفت، سیاست‌های تجاری دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا فاجعه آمیز است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کارلوس گوتیرز، وزیر بازرگانی دولت جرج بوش در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بلومبرگ گفت، سیاست‌های تجاری دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا فاجعه‌آمیز است.

مجری شبکه پرسید: «بدیهی است که ما تلاش می‌کنیم تا هیجان زیاد ناشی از وضعیت موجود را کمی کاهش دهیم، اما زمانی که سیسیلیا مالم ستروم، کمیسر امور تجاری اتحادیه اروپا در این رابطه می‌گوید که اقدامات تلافی‌جویانه متناسب در نظر خواهد گرفت چه انتظاری می‌توان داشت. وی حتی گفته است زمانی که ترامپ می‌گوید که آمریکا در درجه اول اهمیت برای او است، اروپا هم متحد خواهد شد. این زبان تهدید آمیزی است، چگونه می‌توان از این موضع مذاکره کرد؟»

گوتیرز در پاسخ به این سوال گفت: «به نظرم این یک نکته بسیار مهم است، زیرا مذاکره با کشوری که علنا اسلحه را درست بر روی شقیقه شما قرار داده است، کار دشواری است. این اسلحه بر روی شقیقه دقیقا همان تعرفه‌ها هستند. از طرف دیگر مسئوولیت‌های زیادی هم برعهده آمریکا است.»

وی افزود: «بنابراین معتقدم که مذاکره بسیار دشوار خواهد بود. سوالی که در اینجا وجود دارد این است که آیا رئیس جمهور از تصمیم خود بازخواهد گشت یا نه؟ آیا او از این توانایی برخوردار است؟ آنگاه این سوال مطرح می‌شود که مخاطرات بازگشت از تصمیمش چه خواهند بود؟ زیرا اعتبار وجهه کشور ما زیر ذره‌بین قرار دارد. اگر ترامپ به سیاست‌های خود ادامه دهد و از تصمیم خود منصرف نشود آنگاه ما یک جنگ تجاری واقعی پیش رو خواهیم داشت و این موضوع نه تنها بر روی اقتصاد جهان بلکه بر روی اقتصاد آمریکا بیش از دیگران تاثیر خواهد داشت، زیرا تمامی مدل اقتصادی کشور ما بر روی مواد ارزان که به بخش تولید تزریق می‌شوند و به محصول تبدیل می‌شوند و سپس ما آن‌ها را یا صادر می‌کنیم و یا در داخل آمریکا می‌فروشیم، وابسته است.»

انتهای پیام/

انتقاد وزیر پیشین بازرگانی آمریکا از سیاست‌های تجاری ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار