تدارک ویژه برنامه های شب های قدر و سالگرد رحلت امام خمینی (ره) از شبکه خاوران

به مناسبت فرا رسیدن شب های قدر و سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) ویژه برنامه های مناسبتی این ایام از شبکه خاوران مرکز خراسان جنوبی به روی آنتن می رود.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛به مناسبت فرا رسیدن شب های قدر و سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) ،بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ویژه برنامه های مناسبتی این ایام از شبکه خاوران مرکز خراسان جنوبی به روی آنتن می رود.

 

ویژه برنامه افطار ماه مبارک رمضان با عنوان « ماه مهربانی» از سیمای خاوران با  5 برنامه 60 دقیقه ای در افطار روزهای 14 ،15 ، 16 و 17 خرداد ماه جاری با تهیه کنندگی و کارگردانی «احمد نیک فرجام» و اجرای «علیرضا کوچی» با موضوعات ولایت پذیری و خدمت به محرومان،شب های قدر و فضایل حضرت علی (ع) و شهادت حضرت علی (ع)، صبر و استقامت از ساعت 18:00 تا 20:00 به روی آنتن شبکه می رود.

 

حجت الاسلام فلسفی، قاری و مفسر قرآن ، مداح، خانواده شهید مدافع حرم (بصیری پور)، رزمنده دفاع مقدس و مؤذن

مهمان های برنامه در این شب ها خواهند بود.

 

آیتم های برنامه شامل، گزارش موضوعی با موضوع شب های احیا است.

 

برنامه «سفره قندی» نیز با «موضوع خانواده و قدر و قیمت آن»، ویژه شب های قدر، با نگاه به شهادت حضرت علی (ع) و انقلاب و دفاع مقدس ، در روز های دوشنبه و چهارشنبه چهاردهم و شانزدهم با 2 برنامه 50 دقیقه ای از شبکه خاوران پخش خواهد شد.

 

نماهنگ و تسلیت مردمی( ویژه شب های قدر) و حضور کارشناس مذهبی آیتم های برنامه است.

 

ویژه برنامه« نسیم رحمت » نیز با تهیه کنندگی «امید واحدی فر» با 5 برنامه 70 دقیقه ای با اجرای «ایمان خوشحال » به موضوعات عدالت، قدر، امام علی(ع) و اخلاص و نعمت می پردازد.

 

ویژه برنامه «شب های آسمانی» با 3 برنامه 210 دقیقه ای از ساعت 11 تا 2 بامداد با سخنرانی حاج شیخ زرگران و مداحی داریوش قاضی زاده در شب نوزدهم ، سخنران حجت الاسلام حسینی اراکی و مداحی داریوش قاضی زاده در شبهای 21 و 23 ماه رمضان از آستان امام زاده حسین ابن موسی الکاظم طبس با تهیه کنندگی «مهدی مودی» و کارگردانی «سید علی اصغر طهماسبی» به روی آنتن می رود.

 

همچنین به ویژه برنامه  شب های قدر با عنوان « به سوی خدا » از رادیو خاوران با تهیه کنندگی «تکتم اعتبار» و «معصومه اسماعیل زاده» و اجرای « مسعود حسنی » از ساعت 21 شب های قدر ماه رمضان به مدت 4 ساعت با استفاده از واحد سیار ضبط و پخش می شود.

 

پخش زنده مراسم شب قدر و نیز اطلاع رسانی از برگزاری مراسم شب قدر در سطح استان با هدف بهره برداری حداکثری از فضایل و برکات معنوی شب قدر در میان مخاطبین استانی از اهداف این برنامه است.

 

این ویژه برنامه به پخش مراسم شب های قدر ماه مبارک رمضان از محل اماکن مذهبی بیرجند (مصلای المهدی (عج)، حسینیه جماران بیرجند و غیره) اختصاص دارد.

 

گزارشگر برنامه نیز با حضور در جمع مردم به انعکاس مراسم شب قدر از مساجد مختلف استان می ­پردازد.

ارتباط با گزارشگران شهرستانها،ارتباط با کارشناس مذهبی،ارتباط با مدیرکل تبلیغات اسلامی،ارتباط تلفنی با شهرهای مذهبی مشهد،قم و شیراز ، مداحی، آواهای مذهبی و نوحه  خوانی، قرائت دعای جوشن کبیر و مراسم قرآن بر سر نهادن از آیتم های برنامه است.

 

ویژه برنامه صبح شهادت حضرت علی(ع) با عنوان«در ماتم مولا» نیز با تهیه کنندگی « معصومه اسماعیل زاده» به مدت 2 ساعت با موضوع شهادت امام علی (ع) و با هدف پوشش مراسم شهادت حضرت علی(ع) در استان و پیروی از راه ایشان مهمان خانه هم استانی ها در شب های قدر خواهد بود.

 

آیتم های برنامه شامل آرم برنامه، گزارش زنده، مرثیه خوانی، موسیقی عزاداری، موسیقی بی کلام، کارشناسی،ارتباط با آستانه مقدس حرم امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) شهرستان طبس، پخش تلفن و پیامک های مخاطبان است.

 

«نقطه عطف» عنوان برنامه ای است که به مناسبت قیام 15 خرداد در پانزدهم ماه جاری به صورت زنده با تهیه کنندگی «فرشته بهمن زاده» به مدت دو ساعت از ساعت 10 صبح تا 12 ظهر به مدت 120 دقیقه تولید می شود.

 

این برنامه شامل آیتم هایی از جمله، آرم برنامه، موسیقی بی کلام، شعر خوانی، کارشناسی، موسیقی با کلام، گزارش، مداحی و نوحه خوانی، سخنرانی، ارتباط با آستانه مقدس حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس، تلفن ها و پیامک ها است.

 

هدف برنامه بازگویی تاریخ انقلاب در هنگام قیام 15 خرداد به عنوان بذر انقلاب اسلامی و نقطه عطف انقلاب اسلامی ایران است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.