پردازنده‌های جدید ARM با توانایی پخش ویدیوهای 8K

کمپانی ARM پردازنده‌های جدید خود را برای قدرتمندتر کردن گوشی‌های آینده معرفی کرد.

پردازنده‌های جدید ARM با توانایی پخش ویدیوهای 8Kبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، همانگونه که این روزه ما از گوشی‌های هوشمند خود توقع داریم که با سرعت بیشتر کار کنند، به واقعیت نزدیک شوند و گرافیک بهتری داشته باشند، صنعت سخت‌افزارهای تلفن‌های همراه هوشمند هم به چالش کشیده می‌شوند تا سخت‌افزاری متناسب با پیشرفت تکنولوژی تولید کنند. در همین راستا، روز پنجشنبه در یک کنفرانس در سان فرانسیسکو کمپانی ARM سه پردازنده جدید خود را به جهان معرفی کرد و قول داد این پردازنده‌ها عملکردی سریعتر از نسل‌های قبل خود، برای بازی مناسب خواهند بود و برای پخش ویدیوهای 8K طراحی شده‌اند.

اولین پردازنده معرفی شده این شرکت Cortex-A76 است که برای عملکردهای قوی طراحی شده است. پردازنده‌های Cortex-A7x برای استفاده در لپتاپ‌های با سیستم عامل ویندوز 10 طراحی شده است که نشان دهنده قدرت بالای کار آن‌ها و قدرت پردازش آن‌هاست. محصول سال پیش این شرکت A75 قابلیتی را به باتری لوازم الکترونیکی اضافه کرده بود که اجازه می‌داد باتری 20 ساعت بیشتر شارژ داشته باشد و با محصول جدید این شرکت به نام A76 این قابلیت تا 40 درصد افزایش پیدا کرده است. نام دیگر پردازنده این شرکت Cortex-V76 است.

این شرکت همچنین از پردازنده گرافیکی جدید خود، Mali-G76 و عرضه آن‌ به بازار در سال 2019 خبر داد. این پردازنده گرافیکی دارای 30 درصد کارایی بیشتر و عملکرد بهتر نسبت به پردازنده گرافیکی نسل قبل خود، G75 دارد. پردازنده G76 در سال 2017 عرضه شده بود.

پردازنده‌های جدید ARM با توانایی پخش ویدیوهای 8K

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.