اردوغان: انتخابات آتی ترکیه در همان دور اول به نتیجه می‌رسد

رئیس‌جمهور ترکیه در مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام کرد انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری ماه ژوئن در این کشور در همان دور اول به نتیجه خواهد رسید.

اردوغان: انتخابات آتی ترکیه در همان دور اول به نتیجه می‌رسدبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی این کشور که قرار است 24 ژوئن برگزار شود، در همان دور اول به نتیجه خواهد رسید.

رئیس جمهور ترکیه در گفتگوی زنده با استار تی وی، تلویزیون ترکیه، گفت: در نظرسنجی‌های عمومی هیچ مشکلی وجود نداشته است. به وضوح دیده می‌شود که انتخابات آتی در ترکیه در همان دور اول به نتیجه خواهد رسید.

اردوغان در این گفتگوی تلویزیونی گفت مردم ترکیه وفادار و سرسپرده او هستند و پیشرفت‌های چشمگیری در این باره وجود دارد که حتی قابل قیاس با اقدامات دیگر احزاب برای شکل‌دهی پارلمان نیست.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه افزود: اگر یک پارلمان قدرتمند حامی رئیس جمهور باشد، در نتیجه رئیس جمهور می‌تواند فرایند تصمیم‌گیری خود را در سیستم فعلی دولتی تسریع بخشد. اردوغان همچنین در گفتگوی خود با تی وی استار تاکید کرد: تعداد قانونگذاران پارلمان از حزب توسعه و عدالت باید بیش از 300 نفر باشند.

اردوغان از سال 2014 زمام ریاست جمهوری ترکیه را در دست دارد و به عنوان اولین رئیس جمهور منتخب ترکیه شناخته می‌شود. تا قبل از آن او از سال 2003 تا 2014 نخست وزیر این کشور بود.

همچنین اردوغان در مصاحبه با تی وی استار ترکیه با اشاره به قرارداد جنگنده اف-35 خاطر نشان کرد ترکیه نسبت به اجرای این قرارداد پایبند است.

هفته گذشته سنای آمریکا لایحه‌ای را به تصویب رساند که در آن اقداماتی برای منع ترکیه از خرید جنگنده‌های اف-35 در نظر گرفته شده بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار