نبود آلودگی در آب آشامیدنی کلاردشت

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران گفت: هیچگونه آلودگی در آب آشامیدنی کلاردشت وجود نداشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، پس از شیوع بیماری گوارشی در سطح شهرستان کلاردشت و گمانه زنی در خصوص آلودگی آب آشامیدنی، سلامت آب در مراجع آزمایشگاهی نیز تایید شد.
از همان نخستین ساعات شیوع بیماری گوارشی و مراجعه مردم شهرستان کلاردشت به مراکز درمانی و نیز شایعاتی در خصوص آلودگی آب شرب، گروه کنترل کیفی شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران در راستای رسیدگی به بحران در این شهرستان حضور یافت و در بازه‌های زمانی متعدد در نقاط مختلف همراه با شرکت آبفای شهری آزمایش‌های میکروبی و شیمیایی متعددی از آب شرب انجام داد.
عبدالهی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: با آزمایش‌های میکروبی و شیمیایی در روز‌های قبل از شیوع بیماری در روستا‌های تحت پوشش مشخص شد آب آشامیدنی هیچگونه آلودگی ندارد.
وی با بیان اینکه برخی بیماران در روستا‌هایی که تحت پوشش شرکت نبودند و ازمنابع آبی دیگری استفاده می‌کردند نیز مسموم شده بودند، افزود: نمونه‌های آب از روستا‌های مختلف کلاردشت به آزمایشگاه مرجع در شهرستان کرج ارسال شد که نتایج حکایت از آلوده نبودن آب داشت.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران گفت: به منظور محافظت بیشتر، دوز کلر در آب آشامیدنی روستا‌های کلاردشت بالا برده شد، گفت: بعد از وقوع بحران یک واحد آزمایشگاه سیار در تصفیه خانه برای انجام آزمایش‌های میکروبی و شیمیایی نقطه به نقطه مستقر شد.
عبدالهی با اشاره به حضور مستمر کارشناسان شبکه بهداشت در راستای کاهش انتقال گفت: عامل شیوع بیماری به گفته این کارشناسان نورو ویروس بود که به راحتی و از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود.
وی با تاکید بر این نکته که بیش از ۴۰ درصد منابع آبی کلاردشت به صورت شورایی و هیات امنایی اداره می‌شوند از مردم خواست از آب چاه‌ها و چشمه‌هایی که تحت پوشش و مورد تایید شرکت آب و فاضلاب روستایی است استفاده کنند.
انتهای پیام/ک


آب کلاردشت سالم است

برچسب ها: مدیریت بحران ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.