شهردار منطقه 16 در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

اختلاف شهرداری منطقه 16 با راه‌آهن بر سر حریم ریلی/ 80 درصد معتادان منطقه غیربومی هستند

اختلاف شهرداری منطقه 16 با راه‌آهن بر سر حریم ریلی/ 80 درصد معتادان منطقه غیربومی هستندشهردار منطقه 16 اختلافات بر سر حریم ریلی راه‌آهن را از موانع نوسازی بافت فرسوده منطقه خواند و گفت: این مسئله به آسیب‌های اجتماعی دامن زده است.

هادی زبده شهردار منطقه 16 تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به بلاتکلیفی بافت فرسوده‌ای که در حریم ریلی موجود در این منطقه قرار دارد و سالیان درازی است که مالکان این خانه‌ها به امید اجرای یک طرح شهری نمی‌توانند به راحتی اقدام به نوسازی و تجمیع کنند، اظهار کرد: در دو طرف حریم ریلی راه آهن یک معبر 35 متری داریم، در حالی که راه آهن طی چند ماه گذشته اعلام کرده که محدوده حریم آن از دیوار بتنی صد متر است.

شهردار منطقه 16 با تاکید بر اینکه ما بر اساس طرح تفصیلی عمل می‌کنیم، تصریح کرد: در شرایطی که چنین اختلافی وجود دارد، طرح تفصیلی به کمیسیون ماده 5 شورای عالی شهرسازی می‌رود و با لحاظ کردن اسناد فرادستی تصویب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از زمان اعلام این موضوع از سوی راه آهن با آن‌ها دچار مشکل شده‌ایم، افزود: طرح تفصیلی ما می‌گوید خارج از دیوار بتنی دو گذر داریم که در یک طرف 20 متر و در طرف دیگر 30 متر است، اما راه آهن می‌گوید خودش دارای حریم صد متری است و به کسی هم اجازه نخواهد داد که داخل این حریم ساخت و ساز کند.

شهردار منطقه 16 گفت: با توجه به تناقض پیش آمده، با شهرداری تهران مکاتباتی را کرده‌ایم،تصریح کرد: اگر در این شرایط ما املاک حریم راه آهن را صرف نظر از اینکه معبر خودمان است، خریداری کنیم، در اصل حریم راه آهن را خریده‌ایم.

زبده خاطرنشان کرد: اگر قرار شود معبر و خیابان ما بر اساس طرح تفصیلی اجرا شود، ما در واقع داخل حریم را خریداری کرده‌ایم، اما ابتدا باید مشخص شود که ما باید حریم یا راه آهن را آزاد کنیم.

شهردار منطقه 16 با اشاره به طرح تفصیلی گفت: مادامی که طرح تفصیلی برقرار باشد، حریم شرقی و غربی ریل راه آهن خیابان می‌شود، اما اگر مواردی را که مد نظر شهرداری است دنبال کنیم، ممکن است کاربری دیگری اجرا شود که فعلا نمی‌توانم اعلام کنم.

150 هکتار بافت فرسوده در منطقه 16

زبده با بیان اینکه افزایش آسیب‌های اجتماعی از تبعات گسترش بافت‌های فرسوده است، تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی در کشور ما عمومی شده که مسائل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی هم زمینه‌ تشدید این آسیب‌ها شده است.

وی با بیان اینکه در پی اجرای طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر در محله‌ هرندی این معتادان به مناطق همجوار سرریز شده‌اند، افزود: 80 درصد از معتادان متجاهر منطقه 16 غیربومی هستند و تنها 20 درصد ساکن این منطقه هستند که شب‌ها به خانه‌هایشان می‌روند.

شهردار منطقه 16 با تاکید بر اینکه تشدید یک آسیب در یک منطقه دلایل مختلفی دارد و وجود ترمینال جنوب در این منطقه یکی از این دلایل است، تصریح کرد: ترمینال جنوب یک کانون جمعیتی 30 هزار نفری دارد و طبیعی است هر جا که چنین جمعیتی باشد، درصدی از آن هم سارق، معتاد و غیره خواهند بود.

زبده با اشاره به اینکه امروز بخشی از آرامش شهروندان به خاطر این افراد گرفته شده است، گفت: متاسفانه این اختیار را نداریم تا همه این معتادان را جمع‌آوری کنیم و به مراکز مددکاری تحویل دهیم.

شهردار منطقه 16 با اشاره به اینکه منطقه 16 دارای 150 هکتار بافت فرسوده است، گفت: ما در حال امتیازدهی به اشخاص حقیقی و حقوقی هستیم تا بتوانیم از طریق مشارکت آن‌ها شاهد نوسازی بافت فرسوده منطقه باشیم که قرار شده آن‌ها برای این مشارکت ریالی هم عوارض ندهند.

انتهای پیام/

اختلافات بر سر حریم ریلی راه‌آهن از موانع نوسازی بافت فرسوده منطقه 16

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار