معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد؛

طراحی سامانه سناد برای ثبت نام کلاس اولی ها

پناهنده گفت:امسال سامانه سناد طراحی شده است که ثبت نام دانش آموزان کلاس اولی هنگامی نهایی می‌شود که نام آنها وارد این سامانه شود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛مریم سادات پناهنده،معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قم ،با اشاره به این مطلب که ثبت نام کلاس اولی‌ها از نیمه خردادماه آغاز می‌شود،گفت: کودکان متولد نیمه دوم سال ۹۰ و نیمه اول سال ۹۱ واجد شرایط برای ثبت نام کلاس اول هستند و ثبت نام این کودکان در مرحله پیش دبستانی ممنوع است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این کودکان بعد از ثبت نام به مراکز سنجش معرفی می‌شوند،افزود:سنجش دانش آموزان کلاس اول از۲۸خردادآغاز و تا پایان مردادماه ادامه دارد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش و استان قم با اشاره به اینکه امسال دو پایگاه سنجش به مراکز اضافه شده که در دو شیفت صبح و بعد از ظهر پذیرای دانش آموزان هستند،عنوان کرد:از والدین تقاضا داریم تا حتما در نوبت‌هایی که برای آنها مشخص می‌شود به این مراکز مراجعه کنند.

وی ادامه داد: امسال سامانه سناد طراحی شده است که ثبت نام دانش آموزان کلاس اولی هنگامی نهایی می‌شود که نام آنها وارد این سامانه شود و تا هنگامی که سنجش انجام نشود نام دانش آموز وارد این سامانه نمی‌شود پس بر این اساس والدین نباید سنجش دانش آموزان خود را به تأخیر بیاندازند.

پناهنده با اشاره به اینکه امسال طبق پیش بینی‌های صورت گرفته استان قم ۲۸ هزار کلاس اولی دارد، گفت: پیش بینی می‌کنیم این تعداد نسبت به سال گذشته ۳ هزار نفر افزایش داشته باشد.

وی درباره ثبت نام دیگر دانش آموزان پایه ابتدایی هم افزود: این دانش آموزان هم همزمان با اعلام نتایج امتحانات در خردادماه ثبت نام می‌شوند.

وی از والدین تقاضا کرد شعار «نزدیکترین مدرسه؛ بهترین مدرسه» را مد نظر قرار داده و فرزندان خود را برای رفاه در رفت و آمد به موقع و سایر مسائل حتما در نزدیکترین مدرسه محدوده خانه خود ثبت نام کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با تأکید بر این‌که هرگونه اخذ وجه از والدین دانش آموزان ممنوع است، ادامه داد: امسال همزمان با ثبت نام فرم شناسایی تخصص اولیا به آنها داده می‌شود تا با شناسایی نوع تخصص و مهارتی که والدین دارند و در صورت تمایل آنها از مهارت و تخصصشان در مدرسه استفاده شود.

انتهای پیام/ح

آغاز ثبت‌نام ۲۸ هزار کلاس اولی در قم از نیمه خردادماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار