مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان:

بدهی300 میلیارد تومانی بیمه سلامت استان اصفهان

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان بدهی این بیمه را در سال گذشته 300 میلیارد تومان اعلام کرد وگفت : دانشگاه علوم پزشکی بزرگترین طلبکار ماست که در ازای آن اوراق اسناد اسلامی و پول نقد پرداخت می کنیم .

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین بانک امروز در نشست مطبوعاتی گفت : از حدود 40 میلیون زیر پوشش بیمه سلامت همگانی در کشور، یک میلیون و 550 هزار نفر آن در استان اصفهان است که از این تعداد حدود 400 هزار نفر کارمندان دولت ، 430 هزار نفر بیمه سلامت همگانی ، 17هزار بیمه شده بیمه ایرانیان و حدود 550 هزار نفر بیمه شده روستایی و از سایر اقشار حدود 90 هزار تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

وی افزود :  در حدود 3هزار و 626 نفر بیمار خاص شامل بیماران MS  ، بیماران کلیوی و همچنین بیماران هموفیلی است که هزینه درمانی این بیماران معمولا بدون فرانشیز است که باعث می شود هزینه های زیادی برای درمان این بیماران بر عهده بیمه سلامت باشد.

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان با اشاره به رویکرد مدیریت هزینه در سال 97 تاکیدکرد : مدریت هزینه ها  باعث نمی شود خدمات به بیمه شدگان کاهش یابد ودر تلاش هستیم که کنترل بر هزینه ها داشته باشیم و در همین راستا همایشی به عنوان همایش مدریت  منابع  مصارف با رویکرد نظام سلامت با همکاری استان های یزد و چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار داده ایم.

بانک ادامه داد : در سال 96 حدود 700 میلیارد تومان برای بیمه شدگان هزینه شده است که نسبت با سال 93 حدود 3 برابر افزایش هزینه داشته ایم که برای کنترل این هزینه ها نیاز به مدریت منابع و مصارف داریم .

در ادامه معاون بیمه سلامت استان اصفهان گفت : با توجه به شرایط فعلی پیش بینی می شود تا پایان سال در حدود 10 هزار میلیارد تومان کسری بودجه بیمه سلامت در کشور خواهیم داشت . با تصمیم وزیر بهداشت مقرر شد در سال 97  متناسب با منابعی که به سازمان بیمه سلامت تخصیص داده شده ، هزینه شود و این موضوع از طریق وزارت بهداشت به دانشگاه ها و از طریق سازمان بیمه سلامت به استان ها ابلاغ شده است.

ریاضیات با اشاره به اینکه طرح استحقاق سنجی به زودی در کشور اجرایی می شود، افزود :  در این طرح دفترچه بیمه در بیمارستان ها حذف و تمام امور از طریق کد ملی بیمار پیگیری می شود ؛ در این طرح شماره ملی از طریق اتصال سامانه های HIS  و سامانه امید بررسی می شود و سامانه استحقاق سنجی مشخصات بیمار را به پذیرش بیمارستان  ارائه می دهد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص سامانه استحقاق سنجی گفت : سامانه استحقاق سنجی یک سامانه کشوری است ، منابع مالی این طرح تامین شده ،  سامانه های نرم افزاری طراحی و پیاده سازی شده ، سامانه HIS  بیمارستان به سامانه امید سازمان بیمه سلامت و در آینده نیز سامانه تامین اجتماعی نیز به سامانه استحقاق سنجی متصل می شود ؛ این طرح در چهار استان راه اندازی شده است و تا دو هفته دیگر در استان اصفهان نیز اجرای طرح شروع می شود.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: علوم پزشکی ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.