مدیر کل اوقاف استان مرکزی خبرداد؛

آغاز طرح حفظ قرآن در زندان‌های استان مرکزی

مدیر کل اوقاف استان مرکزی از آغاز طرح حفظ قرآن در زندان‌های استان مرکزی خبرداد.

 به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ حجت‌الاسلام دلاوری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در مراسم افتتاح مؤسسه قرآنی آل‌طه و تجلیل از رتبه‌های برتر قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه در شهرستان محلات در جمع قرآن‌آموزان موسسه آل‌طه از آغاز طرح حفظ قرآن در زندان‌های استان مرکزی خبرداد.

حجت‌الاسلام دلاوری افزود: اوقاف طرح حفظ قرآن را در زندان‌های مرکز استان شروع کرده که اکنون شمار حفاظ از ۲۰ نفر به ۴۵۰ نفر رسیده است و این طرح با تفاهم‌نامه بین سازمان زندان‌ها و سازمان اوقاف‌و‌امور خیریه به یک طرح کشوری تبدیل شده است.

دوره جدید طرح بزرگ تربیت حافظان و مربیان دردست اقدام در استان مرکزی

وی اضافه کرد: یکی از مسائلی که باید اداره اوقاف پیگیری کند طرح بزرگ تربیت حافظان و مربیان قرآن است که دوره جدید آن در مرکز استان مرکزی در حال شروع است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: محلات از گذشته مهد دین و دیانت و قرآن نیز با گوشت و پوست مردمش آمیخته بوده است واکنون نیز همین‌گونه است.

در این مراسم مؤسسه قرآنی آل‌طه شهرستان محلات با حضور حجت الاسلام دلاوری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی و مسئولان شهرستانی افتتاح شد.

بنای این موسسه یک خانه متروکه وقفی است که با کمک ۱۰۰ میلیون ریالی خیرین مرمت و باز‌سازی شد.

این مرکز ۱۲۰متر مساحت آموزشی و ۷ کلاس دارد که در رشته‌های قرائت، ترتیل و تحقیق، تفسیر، مفاهیم و حفظ در مقاطع مختلف به قرآن‌آموزان آموزش داده می‌شود.

همچنین پس از مراسم افتتاحیه از تعدادی از حائزین رتبه‌های برتر در چهل و یکمین دوره مسابقات قرآنی شهرستانی تجلیل شد.

انتهای پیام / ج

 

برچسب ها: قران ، تفسیر قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.