رفع مشكلات رانندگان حمل و نقل در دستور كار نهادهاي ذيربط

با افزايش 20 درصدی نرخ كرايه حمل به صورت يكنواخت در كل كشور مشكلات رانندگان مرتفع خواهد شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل ازروابط عمومي اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان اصفهان ، افزايش قيمت لوازم و قطعات مورد نياز ناوگان حمل و نقل ، در روزهاي اخير نارضايتي هاي رانندگان پخش فراورده هاي نفتي و حمل بار را شاهد بودیم كه به پايين بودن كرايه حمل و از طرفي گراني قطعات و لوازم مورد نياز خود اعتراض داشتند .

مدير كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان اصفهان در این باره گفت : با توجه به شرايط اقتصادي كشور و نوسانات اخير قيمت ارز قيمت قطعات و لوازم مصرفي رانندگان به صورت غير منطقي حدود 35 تا 50 درصدافزايش يافت كه اعتراض رانندگان حوزه حمل و نقل رادر پي داشت و نياز است تا مسئولان سازمان هاي نظارتي توجه و نظارت بيشتري در اين زمينه داشته باشند تا قيمتها بيش از مصوبه هاي قانوني افزايش نيابد و به نوعي به اعتراضات رانندگان نيز پاسخ مثبتي داده شود .

مهدي خضري افزود : وجود واسطه بين شركتهاي حمل و نقل و رانندگان از ديگر مباحثي است كه رانندگان به آن معترض هستند . براي حل اين مشكل طي جلساتي كه با حضور تشكل هاي صنفي ، رانندگان و شركت هاي حمل و نقل داشته ايم مقرر شد از هفته آينده بارهايي كه در حوزه شهرستان اصفهان و شهرستانهاي اطراف جابجا مي شود در سالن اعلام بار پايانه امير كبير اعلام تا بدينوسيله دست دلالها از حوزه حمل و نقل كوتاه شود.

وی يكي ديگر از دغدغه هاي رانندگان را بيمه تامين اجتماعي آنان برشمرد و افزود : طي هماهنگي با مسئولين سازمان تامين اجتماعي قرار شد سهم دولت در بحث تامين اجتماعي رانندگان كه تا كنون به صورت يارانه به رانندگان داده مي شد كماكان ادامه داشته باشد .

مدير كل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان اصفهان گفت : سخت و زيان آور بودن شغل رانندگي از موضوعات ديگري است كه رانندگان به دنبال آن هستند و طي هماهنگي هاي صورت گرفته اين لايحه توسط دولت به مجلس ارائه مي شود تا پس از تصويب نمايندگان شغل رانندگي نيز به عنوان يكي از شغلهاي سخت و زيان آور در قانون لحاظ شود .

خضري خاطر نشان كرد : بحث سنوات خدمتي رانندگان نيز در سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور مورد توجه قرار گرفته است و مقرر گرديد پس از تشكيل كميته هاي تخصصي با پرداخت مابه تفاوت حق بيمه سنوات خدمتي رانندگان نيز در نظر گرفته شود تا پس از بازنشستگي مشكلي در امرار معاش نداشته باشند .

وی افزود : با برآوردی كه كارشناسان حوزه حمل و نقل انجام  داده اندتاثير گذاري افزايش قيمت لاستيك و قطعات مصرفي رانندگان بين 15 تا 20 در صد است كه با توجه به اين مولفه ها تصميم به افزايش 20 در صدي نرخ حمل گرفته شد و اين اطمينان به رانندگان داده مي شود كه اگر در آينده افزايش قيمتي در ساير حوزه ها رخ دهد كرايه حمل نيز افزايش مجدد خواهد يافت .

مدير كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان اصفهان گفت : در پي اتفاقات ناگواري كه در روزهاي اخير در خصوص اعتراض رانندگان رخ داده است شوراي تامين استان به رياست استاندار چندين مرتبه تشكيل جلسه داد و طي دستورات و تاكيداتي به فرماندهي نيروي انتظامي استان ، تامين امنيت رانندگان در تمامي زمينه ها در دستور كار قرار گرفت و هم اكنون در كليه محورهاي مواصلاتي استان تامين امنيت جاني و مالي رانندگان به صورت شبانه روزي انجام مي شود .

خضري در پايان با اشاره به اين نكته كه اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان اصفهان همواره در كنار رانندگان است، افزود : بايد توجه داشت كه در شرايط فعلي نبايد حركتي انجام گيرد كه امنيت ملي كشور را دچار مخاطره و راه را براي سوء استفاده معاندان نظام مقدس جمهوري اسلامي هموار كند .

وی گفت : اين رانندگان همان هايي هستند كه در سراسر دوران نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران چه در زمان جنگ تحميلي و هشت سال دفاع مقدس و چه در سال هاي پس از جنگ تا به امروز ثابت كرده اند كه همراه در كنار ملت غيور ايران اسلامي پشتوانه نظام بوده اند و اين بار نيز از اين عزيزان مي خواهيم تا همچون سابق همراه و هم دل با دولت تدبير و اميد باشند و مانع سوء استفاده دشمنان شوند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.