گرفته کنگره سرداران و شهدای استان بوشهر نیمه دوم سال آینده برگزار می‌شود

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته کنگره سرداران و شهدای استان بوشهر نیمه دوم سال آینده برگزار می‌شود.

گرفته کنگره سرداران و شهدای استان بوشهر نیمه دوم سال آینده برگزار می‌شود به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ،  سردارعلی رزمجو صبح امروز در نخستین نشست هماهنگی کنگره سرداران و شهدای استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و با بیان اینکه رشادت‌ها و حماسه‌آفرینی شهدا هیچگاه فراموش نمی‌شود اظهار داشت: رشادت شهدای والامقام در هشت سال دفاع مقدس اقتدار و صلابت ایران اسلامی را آشکار کرد و امنیت و صلابت جمهوری اسلامی ایران در جهان مرهون رشادت شهدا است.

فرمانده سپاه استان بوشهر با اشاره به نقش و جایگاه والای شهدای در نظام خاطرنشان کرد: با توجه به جایگاه شهدا در دوران جنگ تحمیلی و اینکه شهدا سرمایه‌های مهم نظام اسلامی هستند برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای برگزاری کنگره شهدا شده است.

وی از برگزاری کنگره سرداران و شهدای استان بوشهر خبرداد و بیان کرد: آخرین کنگره بزرگ شهدای استان بوشهر حدود ۱۴ سال پیش برگزار شد و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده کنگره بعدی سرداران و شهدای استان بوشهر، نیمه دوم سال آینده برگزار می‌شود.

رزمجو با اشاره به ساختار کلی کنگره شهدای استان بوشهر تصریح کرد: این کنگره از یک شورای سیاست گذاری و یک ستاد اجرایی تشکیل شده که در شورای سیاست‌گذاری نماینده، ولی فقیه در استان وامام جمعه بوشهر و در ستاد اجرایی هم استاندار به عنوان رئیس ستاد و فرمانده سپاه به عنوان دبیر ستاد حضور دارند.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با بیان اینکه کنگره شهدا دارای ۲۰ کمیته است گفت: بر اساس نیاز و صلاحدید استانی این تعداد کمیته تغیر می‌کند و روسای کمیته‌ها روسای اداراتی هستند که در هر کمیته تخصصی حضور دارند.

رزمجو با تشریح برنامه‌های اجرایی تا زمان برگزاری کنگره بیان کرد: برای شروع باید ستاد کنگره راه‌اندازی شده تا کمیته‌ها هم بر اساس این ستاد فعالیت خود را آغاز کنند.

وی ارائه تولیدات فرهنگی، ساخت آثار ماندگار نمادین مانند دهکده مقاومت، باغ موزه دفاع مقدس و دیگر برنامه‌ها را از جمله برنامه‌های کنگره سرداران و شهدای استان بوشهر دانست و گفت: تحقیقات علمی و پژوهشی، بازدید، گردهمایی و تجلیل‌ها، برگزاری جشنواره‌ها و مراسم یادمان‌های شهدای شهرستان‌ها و اقشار مختلف، تبلیغات وفضاسازی در سطح ملی و استانی از جمله کار‌هایی است که باید تا زمان برگزاری کنگره انجام شود.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر، برپایی نمایشگاه، معرفی نقش استان بوشهر در جنگ تحمیلی را از دیگر موارد مهم در برپایی این کنگره دانست و تاکید کرد: جمع آوری آثار شهدا، فعالیت‌های فضای مجازی، انعکاس مطبوعاتی کنگره و در نهایت برگزاری کنگره از دیگر اموری است که باید در مدت باقیمانده انجام شود.

انتهای پیام/م

کنگره سرداران و شهدای استان بوشهر برگزار می‌شود

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.