اصفهان تا پایان امسال شهری بدون متکدی

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: با تعيين وظایف هر نهاد، سازمان و اداره در زمينه جمع آوری متكديان، تا پايان امسال، شهر اصفهان به صورت رسمی به شهر بدون متكدی تبديل خواهد شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسن محمدحسيني با اشاره به اين كه در گذشته شهرداری اصفهان محلی را با عنوان «مرکز فضیلت» براي جمع آوري متكديان در نظر گرفته بود، اذعان داشت: با توجه به اين كه اين مركز ساز و كار مناسبي نداشت، متکدیان حدود 20 دقيقه نگهداری و دوباره رها مي شدند و این چرخه باطل بود چرا که گاهی متکدیان حتی زودتر از مأموران رفع تخلفات شهری دوباره به محل بازمی گشتند و مشغول تکدي گري مي شدند.

وی از راه اندازي مرکز ساماندهی و توانمندسازی آسیب‌دیدگان اجتماعی شهر اصفهان در ميدان استقلال خبر داد و افزود: نخستین بار در شهر اصفهان متکدیان یا افراد آسیب دیده اجتماعی در اين مركز با همكاري و هماهنگي 13 نهاد مرتبط همچون بهزيستي، کمیته امداد، سازمان فنی و حرفه ای، اداره کل ساماندهی اتباع استانداری، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان زندان‌ها، خیریه‌ها، صدا و سیما و چند سازمان دیگر غربالگری و ساماندهي می‌شوند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تصريح كرد: با تعيين وظایف هر نهاد، سازمان و اداره در زمينه جمع آوري متكديان، تا پايان سال جاري، شهر اصفهان به صورت رسمي به شهر بدون متكدي تبديل خواهد شد.

محمدحسيني با اشاره به اين که براي مأموران سد معبر که با يک متکدي زن برخورد نامناسب داشته اند و تصاوير آن در شبکه هاي مجازي منتشر شده بود، تنبيه اجتماعي و حکم جايگزين صادر شد، اظهار داشت:  البته فيلم روايت کامل موضوع نبود با وجود این، دو نفر مأمور خاطي با دستور شهردار به سرعت شناسايي و به كميته انضباطي احضار شدند و اکنون با حکم جايگزين در مركز ساماندهي متكديان مشغول به خدمت رساني هستند.

گفتني است : حکم جايگزين مأموران خاطي در برخورد نامناسب با متکدي زن در حالي صادر شده است که پيش از اين شهردار اصفهان به صدور احکام جايگزين و تأثير تنبيه هاي اجتماعي به جاي جرايم مالي و يا قضايي تأکيد کرده بود.

 

انتهای پیام/م

 

جمع آوری متکدیان از سطح شهر اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار