بازرسی بهداشتی از ۲۴۰۵ واحد صنفی در ارومیه

در طول ماه مبارک رمضان امسال ۲ هزار و ۴۰۵ فقره بازرسی بهداشتی از اصناف این شهرستان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  علی صدقیانی فر رئیس مرکز بهداشت ارومیه افزود: رستوران ها، مراکز پخت زولبیا و بامیه و مراکز طبخ آش و سوپ از جمله اصنافی هستند که در این مدت مورد بازرسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سلامت روزه داران اولویت کاری بازرسان بهداشت محیط ارومیه است، اضافه کرد: فعالیت اکیپ فوریت های بهداشت محیط از ساعت هفت عصر آغاز و تا 11 شب ادامه دارد.

وی ادامه داد: در بازرسی های صورت گرفته 22 پرونده تخلفاتی تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است.

رئیس مرکز بهداشت ارومیه گفت: این مرکز سه اکیپ را هر روز در ساعات بعد از ظهر و نیز اکیپ فوریت های بهداشت محیط را از صبح تا عصر جهت بازرسی از واحد های فعال در تهیه اقلام ماه مبارک رمضان اعزام کرده است.

وی ادامه داد: بازرسان بهداشت محیط با استفاده از تجهیزات الکترونیکی خود اقدام به TPM سنجی روغن سرخ کردنی، اندازه گیری بار میکروبی سطوح تهیه مواد غذایی، شوری سنجی مواد اولیه و محصول نهایی و اندازه گیری دمای نگهداری با استفاده از دماسنج لیزری و عمق سنج، هرگونه تهدید را در خوراکی های ماه مبارک رمضان شناسایی کرده به حداقل می رسانند.

صدقیانی فر از شهروندان خواست تا هنگام مواجهه با موارد تخلفات بهداشتی با سامانه 190 یا با شماره تماس 32237001 تماس بگیرند و مورد تخلف را گزارش دهند.

 گشت های بهداشت محیط در ایام سال در مراکز تولید، عرضه و مصرف حضور می یابند و وضعیت مواد تولیدی به ویژه خوردنی و آشامیدنی ها را مورد بررسی قرار می دهند.

امروز هجدهم ماه مبارک رمضان است.

انتهای پیام/ب

2405 فقره بازرسی بهداشتی از اصناف ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.