مدیر جهاد کشاورزی سراوان ؛

برداشت انگور یاقوتی از سطح باغات سراوان

مدیر جهاد کشاورزی سراوان گفت: افزون بر ۱۲۰ تن انگور یاقوتی از سطح ۱۲ هکتار از تاکستان‌های بارور این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، شیرزاد کمالی مدیر جهاد کشاورزی سراوان افزود: شرایط آب وهوایی و سازگاری انگور یاقوتی در سراوان سبب شده تا کشاورزان این منطقه در چند سال اخیر ۴۲ هکتاراز زمین‌های کشاورزی خودشان را به کشت این محصول اختصاص دهند.

کمالی بیان کرد: مصرف کم آب، زود بازده بودن، صرفه اقتصادی بالا و سازگاری با اقلیم از عوامل استقبال باغداران سراوانی از انگور یاقوتی است.

وی گفت: بزرگترین تاکستان انگور یاقوتی در منطقه جالق بخش مک سوخته سراوان وجود دارد.

وی ادامه داد: انگور یاقوتی همچنین در مناطقی از شمس آباد، هوشک، زیارت و سرجو از توابع بخش مرکزی سراوان کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی سراوان اظهار داشت: انگور یاقوتی زودرس‌ترین انگور کشور است که برداشت آن پیش از این از تاکستان‌های منطقه سیستان آغاز شده بود.

کمالی گفت: انگور یاقوتی علاوه بر تامین بازار سراوان به شهرستان‌های ایرانشهر، چابهار و زاهدان نیز صادر می‌شود.

۸۵ درصد انگور تولیدی سیستان و بلوچستان از نوع یاقوتی سفید و قرمز و بقیه شامل انواع فخری، لعل، امیری، سنگک، غلامی، شصت عروس، چشم گاوی، قندهاری و حاجی عباسی است.

انگور یاقوتی زودرس‌ترین نوع انگور در سطح کشور محسوب می‌شود و سازگاری با شرایط سخت محیطی دارد به همین دلیل در استان‌های دیگر از جمله فارس نیز تولید آن آغاز شده است.

انتهای پیام/ع

برداشت انگور یاقوتی  درسراوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار