اندیشکده پیو گزارش داد؛

افزایش مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر در آمریکا

نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان داد بسیاری از آمریکایی‌ها مرگ ناشی از مصرف بیش از حد موادمخدر را یک مشکل مهم در جامعه خود می‌دانند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نتایج نظرسنجی جدید «مرکز تحقیقات پیو» مستقر در واشنگتن نشان داد بیشتر آمریکایی‌ها -صرف‌نظر از اینکه در یک منطقه شهری، حومه شهری یا روستایی زندگی می‌کنند- اعتیاد به مواد مخدر را یک مشکل مهم در جامعه خود می‌دانند. نگرانی‌ها در این خصوص در پی بالا رفتن آمار مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر (overdose) در سال‌های اخیر افزایش یافته است.

افزایش مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر در جامعه آمریکا

نتایج نظرسنجی اندیشکده پیو نشان داد: از هر 10 آمریکایی که در مناطق روستایی زندگی می‌کنند 9 نفر آنها اعلام کردند که اعتیاد به مواد مخدر معضلی در جامعه آنهاست. همچنین 87 درصد افراد ساکن شهر و 86 درصد افراد ساکن حومه شهر نیز چنین عقیده‌ای داشتند. افرادی که در مناطق شهری و روستایی زندگی می‌کنند اعتیاد را بیش از افرادی که در حومه شهر زندگی می‌کنند، یک مشکل اصلی می‌پندارند.

به طور کلی بیش از 63600 نفر در سال 2016 بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر جان خود را از دست داده‌اند و این رقم در سال 2017 هم با افزایش بیشتری همراه خواهد بود. اپیوئیدها -که شامل داروهای غیرمجاز خیابانی مثل هروئین و داروهای تجویزی هستند- مرگبارترین نوع مواد مخدر هستند. تقریبا دو سوم افراد در سال 2016 بر اثر مصرف اپیوئیدها جان باخته‌اند.

در مناطق شهری، حومه شهری و روستایی نرخ مرگ و میر افراد بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر با افزایش همراه بوده است. در سال 2016، 19172 نفر در مناطق شهری جان خود را از دست دادند که یک افزایش 25 درصدی را در مقایسه با سال قبل از آن نشان می‌دهد. در حومه شهرها نیز 36424 نفر بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر جان باخته‌اند که 22 درصد از سال قبل آن بیشتر است و در مناطق روستایی آمار مرگ و میر 8036 نفر گزارش شده که با افزایش 9 درصدی در مقایسه با سال قبل آن همراه بوده است.

افزایش مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر در جامعه آمریکا

بر اساس این نظرسنجی، در همه گروه‌های سفیدپوستان، سیاهپوستان و اسپانیایی تبارهای آمریکا نرخ مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر در سال‌های اخیر با افزایش همراه بوده است؛ اما نرخ مرگ و میر در میان سیاه‌پوستان بیشتر از گروه‌های دیگر افزایش یافته است. نرخ مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر در میان سیاه‌پوستان در سال‌های 2015 تا 2016 با 40 درصد افزایش همراه بوده است. در این نظرسنجی، نیمی از سیاهپوستان (49 درصد) اعلام کردند که اعتیاد به مواد مخدر یک مشکل اصلی برای آنهاست. در این میان 45 درصد اسپانیایی تبارهای آمریکا و 40 درصد سفیدپوستان هم پاسخ مشابهی دادند.

این نظرسنجی روی 6251 فرد بالغ بین 26 فوریه تا 11 مارس سال جاری میلادی انجام شد.

انتهای پیام/

معضل اعتیاد در آمریکا

برچسب ها: آمریکا ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۰ ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
ترامپ چرا کاری نمیکنه ؟
واقعا برای رئیس جمهوریش متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۷
هرچی جرم وجنایت از کشور امریکاست
آخرین اخبار