هشدار مدیر کل پزشکی قانونی مازندران برای غرق شدگی در کانال و آببندان

با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان پزشکی قانونی برای جلوگیری از غرق شدگی در مازندران هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه غرق شدگی یکی از علل مرگ و میر غیرعمدی و قابل پیشگیری است، گفت: با انجام اقداماتی مانند حصارکشی استخرها، داشتن همراه هنگام شنا، عدم شنا توسط افرادی که بدلیل بیماری منع برای شنا دارند، می‌توان غرق شدگی هنگام شنا کردن را کاهش داد. ‏

وی افزود: در پی غرق شدن دو پسر عمو ۱۳ و ۱۴ ساله در آببندان یکی از روستا‌های شرق استان با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان، نسبت به جلوگیری از حادثه مشابه هشدار داد.

عباسی گفت: در سال گذشته ۱۸ نفر در رودخانه، استخر کشاورزی، دریاچه و سد  در استان جان باختتند.

وی با اشاره به توصیه‌هایی برای پیشگیری از غرق‌شدگی در دریا، رودخانه‌ها، استخر گفت: آشنایی با فنون اولیه شنا، آشنایی با محدودیت‌ها و رعایت آن‌ها از ابتدایی‌ترین الزامات قبل از شنا است.

عباسی بابیان اینکه اطلاع از وضعیت عمق آب قبل از تصمیم به شیرجه زدن و حتی قبل از ورود به آب ضروری است. افزود: شیرجه در آب‌های کم عمق خطر ضربه به سر و نیز شکستگی گردن را به دنبال دارد.

وی افزود: از ورود به آب‌های عمیق برای مبتدیان، خطر غرق شدگی را افزایش می‌دهد.

عباسی با اشاره به اینکه بنابراین توصیه می‌کنیم بدون اطلاع از وضعیت رودخانه هرگز برای شنا در آن اقدام نکنید. افزود: پس از رساندن غریق به ساحل، سریع با اورژانس تماس بگیرید.

انتهای پیام /ر

مرگ ۱۸ نفر براثر غرق شدگی در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.