برای توسعه چهارمحال و بختیاری:

لزوم جذب و حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی

نمایندگان مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی، خواستار جذب و حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای توسعه استان شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ چهار نماینده چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی، در نشست ضیافت افطار مسئولان و فعالان استان به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرکرد، وحدت و همدلی، دوری از شعار و عملیاتی کردن برنامه ها را راهکار برون رفت از مشکلات و رفع موانع توسعه در استان بیان و بر لزوم جذب سرمایه بخش خصوصی و حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی تأکید کردند.

اردشیر نوریان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی گفت: هم فعالیت های انجام شده و هم اعتبارات دولتی پاسخگوی نیاز‌های توسعه‌ای استان نیست و باید توجه به ظرفیت بخش خصوصی در اولویت قرار گیرد.

نوریان اضافه کرد: جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی نیاز به فراهم کردن زیرساخت‌های سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف و تقویت فرهنگ سرمایه پذیری دارد.

وی از مسئولان چهارمحال و بختیاری خواست: با پرهیز از شعار گرایی، اجرای عملیاتی برنامه‌ها و طرح‌ها را پیگیری کنند.

نوریان همچنین بر توجه مسئولان به منافع عمومی و پرهیز از سستی، فامیل بازی، گروه گرایی و سیاسی کاری تأکید کرد.

محمد خالدی نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه برنامه ریزی‌ها مطابق با وضع و مشکلات موجود بر سر راه پیشرفت کشور نیست گفت: حمایت از بخش خصوصی جزو مهم‌ترین برنامه‌های مسئولان برای رونق اقتصادی، افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری باشد.

وی افزود: بهره‌مند نبودن چهارمحال و بختیاری از سه درصد درآمد‌های نفتی یکی از مهمترین عوامل توسعه نیافتگی این استان محسوب می‌شود که باید پیگیری لازم در این زمینه انجام شود.

خدیجه ربیعی نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: رفع مشکلات اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی نیاز به برنامه ریزی، تلاش و حرکت جهادی دارد.

وی یادآور شد: نرخ بالای بیکاری در چهارمحال و بختیاری و رتبه دوم کشور در این زمینه، زیبنده مردم استان نیست.

علی کاظمی نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی هم گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد بودجه دولتی ایران صرف هزینه‌های جاری و تنها ۱۰ درصد برای امور عمرانی هزینه می‌شود و در این شرایط نباید انتظار داشت که رونق اقتصادی به موفقیت برسد.

وی افزود: دولتمردان باید برای رفع مشکلات کنونی کشور، نقدینگی را کنترل و کاغذ بازی اداری را حذف کنند.

حجت الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، اقبال عباسی استاندار، فعالان سیاسی و فرهنگی، ائمه جمعه، مسئولان و مدیران نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران، تشکل‌های دانشجویی، هنرمندان، و مسئولان نشریات و خبرگزاری‌ها در این نشست حضور داشتند.

انتهای پیام/م

اعتبارات دولتی پاسخگوی نیاز‌های توسعه‌ای نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.