در جمع فعالان شوراهای اقامه نماز حمل و نقل استان همدان مطرح شد؛

ضرورت معرفت‌افزایی نسبت به فریضه نماز

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: رفع تمام مشکلات جامعه در گرو توجه به نماز است و معرفت‌افزایی نسبت به این فریضه مهم، امری ضروری است.

ضرورت معرفت‌افزایی نسبت به فریضه نمازبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت الاسلام سیدمرتضی حسنی حلم، دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان در دوره آموزشی ائمه جماعات، دبیران و فعالان شوراهای اقامه نماز شورای حمل و نقل استان همدان با تأکید بر اینکه همه اخلاق و رفتار ما باید تابع نماز شود، اظهار داشت: وقتی تابع این عمل مقدس شویم زیبا جلوه می‌کنیم و مخاطب ما نیز با توجه به زیبایی رفتار ما رفتاری زیبا خواهد داشت.

وی با بیان اینکه همه ما در تلاش هستیم تا جامعه‌ای سالم و بانشاط داشته باشیم، افزود: اگر می‌خواهیم جامعه ما عاری از فساد، منکر و ناهنجاری‌ها باشد باید توجه به اعتقادات و مسائل دینی در رأس امور قرار گیرد و توجه به امر مهم نماز می‌تواند جامعه را به تعالی برساند.

حسنی حلم به درک معانی و مفاهیم نماز اشاره و خاطرنشان کرد: کسانی که معنای واقعی نماز را ادا می‌کنند در ارز‌ش‌های مثبت جامعه تأثیرگذار هستند و این معنای نماز واقعی است که ما باید جامعه را به این سمت و سو پیش ببریم.

شاخص همه امور فرهنگی در کشور امر نماز باشد

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان همچنین با تأکید بر اینکه سمت و سوی کارهای فرهنگی باید به سمت نماز پیش برود، تصریح کرد: در حقیقت شاخص همه امور فرهنگی در کشور باید فریضه نماز باشد و نباید تنها در امر ظاهری نماز توقف کرد.

حجت الاسلام حسنی حلم با اشاره به اینکه قبولی سایر اعمال در گرو قبولی نماز است، ابراز داشت: نماز تنها امری شخصی نیست بلکه همه باید برای ترویج این معروف در جامعه تلاش کنیم.

این مسئول در ادامه به شخصیت دینی حضرت امام خمینی(ره) اشاره و خاطرنشان کرد:: تمام دوران زندگی ایشان برای همه ما درس و الگو است و مهمترین بخش زندگی ایشان توجه به دین و مهمتر از همه به امر مقدس نماز است که می‌تواند درس بزرگی در توجه به امر نماز برای همه ما باشد.

در این دوره آموزشی ائمه جماعات، دبیران و فعالان شوراهای اقامه نماز شورای حمل و نقل استان همدان نیز به بیان دیدگاه ها و نظرات کارشناسانه خود در مورد اهمیت نماز پرداختند.

گفتنی است، این برنامه بر حسب دستورالعمل ارسالی از سوی ستاد اقامه نماز کشور به وزارت راه و شهرسازی و به منظور ترویج فریضه نماز جماعت در سطح ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برگزار شد.

در این مراسم از ائمه جماعات، دبیران و فعالان شوراهای اقامه نماز شورای حمل و نقل استان همدان با اهداء لوح سپاس و هدایایی قدردانی شد.

انتهای پیام/ د

ضرورت احیای فریضه نماز در جامعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.