واژگونی قایق مهاجران در تونس/دست‌کم ۳۷ نفر کشته شدند

بر اثر غرق‌ شدن قایق حامل مهاجران و پناهجویان در سواحل جنوبی تونس، دست‌کم ۳۷ نفر کشته شدند.

 واژگونی قایق مهاجران در تونس/دست‌کم ۳۷ تفر کشته شدندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسکای‌نیوز٬ مقامات تونسی می‌گویند بر اثر واژگونی قایق مهاجران ده‌ها نفر کشته شده‌اند. سخنگوی وزارت دفاع تونس در این باره اعلام کرد قایق حامل مهاجران در سواحل جنوبی این کشور واژگون شده و در پی آن ۳۷ نفر کشته شده‌اند.

گارد ساحلی تونس موفق شده ۶۸ نفر را نیز نجات دهد. ۱۸۰مهاجر و پناهجو در این قایق حضور داشته‌اند که بیشتر مهاجران ملیت تونسی و ۸۰ نفر نیز از اتباع دیگر کشورهای آفریقایی بوده‌اند.

وزارت کشور تونس در بیانیه‌ای اعلام کرده گارد ساحلی به همراه نیروی دریایی و بالگردهای ارتش در حال عملیات امدادونجات برای نجات دیگر افراد گم‌شده هستند.

افراد مهاجر و پناهجوی تونسی و دیگر کشورهای آفریقایی معمولا به صورت غیرقانونی برای ورود به کشورهای اروپایی از دریایی مدیترانه عبور می‌کنند و در بیشتر مواقع نیز دچار سانحه می‌شوند. موج اخراج پناهجویان از ماه سپتامبر سال گذشته از کشورهای اروپایی افزایش یافته‌است.

درماه اکتبر سال گذشته بر اثر برخورد یک قایق حامل مهاجران با یک کشتی جنگی تونس، دست‌کم ۴۴ نفر کشته شدند که نخست‌وزیر تونس از آن به عنوان «فاجعه ملی » یاد کرد.

انتهای پیام/

غرق شدن دست‌کم 37 مهاجر در سواحل تونس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار