خطر زلزله بیخ گوش کاخ باکینگهام+ تصاویر

یافته‌های زمین شناسی حقیقتی ترسناک را برای اهالی پایتخت انگلستان آشکار کرده است و هر لحظه امکان دارد آنها با یکی از مرگ‌بارترین بلایای طبیعی مواجه شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان به تازگی دو خط گسل را زیر پایتخت کشور انگلستان شناسایی کرده اند که می‌تواند سبب زلزله‌های بالای ۵ ریشتر در این شهر شود.


یکی از این خط‌های گسل در زیر هسته مرکزی شهر و دیگر در کنری وورف (Canary Wharf) مرکز تجاری مشهور در شرق لندن قرار دارد.


این یافته‌ها حاصل پژوهش‌های دانشمندان کالج امپریال لندن (Imperial College London) با استفاده از داده‌های راداری است.

آخرین زلزله بزرگ درشهر لندن درتاریخ ۶ آوریل سال ۱۵۸۰ میلادی با قدرت ۵ و ۵ دهم ریشتر رخ داده است و کارشناسان احتمال می‌دهند درآینده دوباره زلزله‌ای با قدرت بالا درشهر لندن رخ دهد.
گسل‌های کشف شده هرسال بین یک الی دو میلی متر حرکت می‌کنند و قابلیت ایجاد زلزله ۵ ریشتری را دارند.


کارشناسان اعتقاد دارند زلزله ۵ ریشتری مشکلی برای لندن ایجاد نمی‌کند، اما اگر قدرت زلزله ۶ ریشتر شود امکان صدمه و آسیب به تاسیسات و ساختمان‌ها وجود دارد.


روش مورد استفاده دانشمندان برای بررسی نحوه حرکت گسل‌ها با استفاده از نوعی تصویر برداری راداری مشهور به (PSInSAR) یا (Persistent Scatterer Interferometric Synthetic Aperture Radar) انجام شده است.
این یافته‌ها حاصل پژوهش دانشمندان از سال ۱۹۹۲ تا کنون است.


دانشمندان در مراحل بعدی درصدد هستند مراکز خطر را شناسایی کنند و نسبت به دگرگون کردن مقررات ساخت و ساز و ایمن سازی خانه‌ها و تاسیسات اقدام‌های ضروری را انجام دهند.
منبع:Dailymail
انتهای پیام/

لندن هم به جمع شهرهای زلزله خیر جهان پیوست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار