رونق گردشگری دریایی با سرمایه گذاری در ساحل و دریای مازندران

بیش از ۲۰۰ هزار نفر از ۲۵ اسفند پارسال تا ۱۸ فروردین امسال از شناور‌ها و قایق‌ها در مازندران استفاده کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مهران حسنی معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در جمع اعضای کارگروه گردشگری و صنایع دستی اتاق فکر توسعه و تعالی استان، گفت: ۲۵ اسفند پارسال تا ۱۸ فروردین امسال بیش از ۲۰۰ هزار نفر از شناور‌ها و قایق‌ها در مازندران استفاده کردند و این امور نیز یک بخش از گردشگری است و نشان می‌دهد فعالیت‌هایی صورت گرفته است.

وی افزود: رویکرد دریا اگر بر اساس گردشگری باشد بسیار قابل توجه است، اما نکته اینجا است که مازندرانی‌ها از دریا غافل هستند و به دریا پشت کرده ایم.

حسنی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد ساحل در اختیار مسافران قرار ندارد، گفت: در گردشگری دریایی باید به دو موضوع ساحل و دریا توجه شود و اینکه گفته می‌شود در گردشگری دریایی هیچ اتفاقی نیافتاده نادرست است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران افزود: برخی از ظرفیت‌ها در دریای جنوب مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما در شمال قابل استفاده نیست.

وی با بیان اینکه ضعف و کمبود مقررات و یا وجود قانون‌های مختلف مشکل آفرین است، گفت: مشکل اینجا است که تمامی این قوانین درست است و هر فردی بر اساس اسناد مربوط به دستگاه اجرایی خود سخن می‌گوید و البته باید به این نکته نیز توجه شود که گاهی اوقات اراده اجرای قوانین نیز وجود ندارد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، نیز به ثبات نرخ اقامت در هتل‌ ها و مسافرخانه‌ های استان اشاره کرد و گفت:تعرفه هتل‌ ها و مسافرخانه‌ های مازندران برای توسعه گردشگری و رفاه حال مسافران، تابستان امسال افزایش نخواهد داشت.

وی افزود: فراهم کردن امکانات رفاهی و تفریحی با بخش خصوصی است، اما نظارت بر قیمت‌ ها و کیفیت امکانات بر عهده اداره کلگردشگری است.

حسنی با بیان اینکه ساماندهی خانه‌ های مسافر در مازندران در حال انجام است، گفت: طرح نظارت و ساماندهی این خانه‌ ها با همکاری ۹ شرکت که از اداره کل گردشگری مجوز گرفتند، درحال اجرا است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران توسعه بومگردی را از اهداف گردشگری در مازندران بیان کرد و افزود: در تعطیلات نوروز اقامتگاه بوم گردی ۶۲ واحد بود که اکنون به ۷۹ واحد رسیده است.

انتهای پیام/آ

دریا گزینه نخست گردشگران برای گشت وگذار به مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.