مهارت آموزی رایگان مددجویان آذربایجان شرقی

یک هزار و ۶۹۲ مددجوی آذربایجان شرقی از ابتدای امسال از آموزش‌های رایگان فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ فاتح معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی استان با بیان این مطلب گفت: ۵۵۶ نفر از این مددجویان در مناطق محروم آذربایجان شرقی سکونت دارند و کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای باعث می‌شود فرصت‌های شغلی جدید برای مددجویان ساکن در مناطق محروم و روستا‌ها ایجاد شود و ان‌ها به شهر‌ها مهاجرت نکنند.

فاتح با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برگزار شده برای مددجویان در سرفصل مهارت آموزی، پایدار سازی توسعه، کارآفرینی و حرفه آموزی دانش آموان دبیرستانی است، افزود: از مجموع شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها ۳۴ نفر در بخش کشاورزی، ۳۵۹ نفر در بخش دامپروری، ۷۳ نفر در صنعت و معدن، ۶۶۷ نفر در صنایع‌دستی و ۵۵۹ نفر در بخش خدمات دوره دیده اند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با بیان اینکه هزار و ۲۰۸ نفر از شرکت کننده گان در این دوره‌ها زن بوده اند، گفت: ۱۲ نفر در مراکز دولتی سازمان فنی و حرفه‌ای و هزار ۶۰ نفر در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای آموزش و سایر مددجویان نیز در فضا‌های اداری متعلق به کمیته امداد از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند.

وی افزود: مددجویان پس از کسب مهارت‌های لازم می‌توانند از تسهیلات خودکفایی این نهاد تا سقف ۲۰ میلیون تومان برای ایجاد اشتغال پایدار بهره‌مند شوند.

فاتح ادامه داد: مددجویان از طریق مؤسسات کاریابی، شرکت‌های خدماتی و مشاوره‌های شغلی به کارفرمایان معرفی می‌شوند تا با اشتغال به درآمد پایدار برسند.

هم اکنون حدود ۷۰ هزار خانوار کمک معیشت بگیر و چند خدمتی با جمعیتی حدود ۱۲۷ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی استان آذربایجان شرقی قرار دارند. 

 

انتهای پیام/ش

۵۵۶ نفر از مددجویان در مناطق محروم آذربایجان شرقی سکونت دارند

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.