کشف عوامل تاثیرگذار برای سکونت در سایر سیاره‌ها

براساس تحقیقات جدید پژوهشگران عوامل تاثیرگذار بر امکان سکونت در سایر سیاره‌ها مشخص شد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تحقیقات نشان می‌دهد که تنها تعیین کردن یک سیاره در منطقه قابل سکونت ستاره‌ها که نوار باریکی از آب بر روی این سیاره سنگی در حال چرخش وجود داشته باشد، نمی‌تواند برای قضاوت در مورد قابل سکونت بودن  آن سیاره کافی باشد.

راسل دیتریک نویسنده مقاله‌ای که قرار است در یک مجله نجوم به چاپ برسد گفته است که همراه همکارانش قصد دارند از طریق مدل‌سازی کامپیوتری به این نکته پی ببرند که چگونه چرخش مرکزی یک سیاره  یا انحراف آن از مسیر می‌تواند بر قابل سکونت بودن آن سیاره تأثیرگذار باشد.

کشف عوامل تاثیرگذار برای سکونت در سایر سیاره‌ها

آن‌ها تحقیقات خود را محدود به سیاراتی که به دور مناطق قابل سکونت ستارگان می‌چرخند یا ستارگانی شبیه به خورشید آغاز کرده‍اند.

مطالعات قبلی نشان داد که یک شیب محوری شدید یا یک مدار چرخشی برای سیاره‌ای که در منطقه قابل سکونت ستارگانی شبیه به خورشید است می‌تواند باعث گرم‌تر شدن زمین شود.

کشف عوامل تاثیرگذار برای سکونت در سایر سیاره‌ها

 دیتریک و بارنز با مطالعات و مدل‌سازی‌های خود نشان دادند که عصر یخبندان در سیارات خارج مدار می‌تواند بسیار شدیدتر از زمین باشد؛ حرکت مداری می‌تواند یکی از عوامل اصلی در قابل سکونت بودن سیاره‌ها محسوب شود همچنین تحقیقات نشان داده است که زمین از نظر آب و هوایی یک سیاره آرام است.

کشف عوامل تاثیرگذار برای سکونت در سایر سیاره‌ها

دیتریک بر این عقیده است که نباید در مطالعات مرتبط با قابل سکونت بودن سیاره‌ها حرکت مداری را نادیده بگیریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار