آیین‌های بزرگداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد برگزار شد

آیین‌های بزرگداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مراسم و برنامه‌های بزرگداشت ۱۴ خرداد بیست و نهمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) و پنجاه و پنجمین سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد در سراسر استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

این مناسبت‌ها امسال با ایام سراسر حزن و اندوه سالروز شهادت جانسوز و مظلومانه حضرت امیرالمومنین امام علی (علیه السلام) و شب‌های بافضیلت قدر در ماه مبارک رمضان همزمان گردید.

مراسم ویژه ارتحال امام (ره) با عنوان امام خمینی، احیاگر اسلام ناب محمدی (ص)، ویژه برنامه امام علی (ع) در اندیشه و سیره امام خمینی (ره)، یادواره شهدا و محافل انس با قرآن از جمله این برنامه‌ها بود.

گفتنی است: حضرت امام خمینی (ره) رهبر انقلاب اسلامی ایران در ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ هجری شمسی و در سن ۸۷ سالگی به ملکوت اعلی پیوست.

همچنین به دنبال انتشار خبر دستگیری امام خمینی (ره) در پانزدهم خرداد ۱۳۴۲ توسط عوامل رژیم ستمشاهی پهلوی در شهر مقدس قم، تظاهرات و قیام مردمی در شهر‌های قم و تهران و نقاط مختلف کشور به راه افتاد که بر اثر تیراندازی مأموران رژیم، تعداد زیادی از مردم شهید و زخمی شدند. از این روز به عنوان سرآغاز نهضت و انقلاب اسلامی مردم ایران یاد می‌شود. امام خمینی (ره) هم ۱۵ خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام کرد.

انتهای پیام/ن

بزرگداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار