معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اجباری شدن پیش دبستانی را از جمله عوامل کاهش شکاف طبقاتی خانواده‌های کودکان حاضر در این مراکز برشمرد.

آیا پیش دبستانی اجباری می شود؟حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: بر اساس تبصره 2 ماده 2 قانون مدارس غیر دولتی، شاخص های آموزش و پرورشی و نظارت بر آن‌ها بر عهده آموزش و پرورش است و صدور مجوز فعالیت مهدکودک و برنامه دادن برای این مراکز بر عهده سازمان بهزیستی کشور است.

وی افزود: در حال حاضر تمامی مهدهای کودک همانند گذشته  می‌توانند کودکان زیر سن دبستان را پذیرش کنند و محدودیت و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: در نامه جدیدی که برای فعالیت مهدهای کودک به هیئت دولت ابلاغ شد، تعیین دو شاخص به آموزش و پرورش واگذار شده و برنامه و نحوه عملکر بر عهده سازمان بهزیستی کشور گذاشته شده است.

مسعودی فرید اضافه کرد: وقتی که از وظیفه بهزیستی برای طرح برنامه ویژه مهدهای کودک صحبت می‌شود، در واقع جزئیاتی مثل چگونگی بنا، شرایط فردی که می‌خواهد مجوز فعالیت مهدکودک اخذ کند و همچنین ویژگی‌ها و شاخص‌های مربیان مدنظر است.

وی یادآور شد: در حال حاضر جلسات تدوین آیین نامه چگونگی ادامه فعالیت مهدهای کودک، در روز شنبه هر هفته با حضور ریاست و نمایندگان خانه‌های کودک در خیابان جمهوری  برگزار می‌شود و آیین نامه نهایی باید از کمیسیون اجتماعی دولت خارج و به هیئت دولت تقدیم شود که این مستلزم سپری شدن فرآیندی چند ماهه است.

پذیرش کودکان پیش دبستانی در مهدهای کودک مشکلی ندارد

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در ادامه اضافه کرد: پذیرش و ثبت نام کودکان سن پیش دبستانی در مهدهای کودک هیچ مشکلی ندارد و والدین می‌توانند برای ثبت نام دوره پیش دبستانی کودک خود از این مراکز بهره مند شوند.

مسعودی فرید تاکید کرد: در حالی که در بسیاری از کشورهای دنیا، کودکان زیر 12 سال را در خانه تنها نمی گذارند، نقص قانون در کشور ما موجب تنها ماندن کودکان در خانه طی ساعات متمادی شده است.

وی افزود: مقوله نگهداری از کودکان و کمک به رشد و تربیت آن‌ها موضوعی جدا از موضوع کودکان پیش دبستانی است و باید به طور دقیق مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: اجرای جداسازی پیش دبستانی از مهدهای کودک وقتی کارساز است که سپری کردن پیش دبستانی برای همه کودکان اجباری باشد و همه کودکان از مزایای این دوره بهره مند شوند.

اجباری شدن پیش دبستانی برای همه کودکان، از مطالبات اصلی بهزیستی است

مسعودی فرید در ادامه تاکید کرد: اجباری شدن پایه پیش دبستانی برای همه کودکان، از مطالبات اصلی سازمان بهزیستی است و در واقع منجر به کاهش فاصله طبقاتی خانواده ها با یکدیگر شده و منجر به برخورداری همه کودکان از مزایای آموزشی دوره پیش دبستان  می شود.

وی خاطرنشان کرد: برای اداره مراکزی مانند مهدهای کودک و پیش دبستانی‌ها با مشارکت مردم در این بخش، باید برنامه ریزی‌هایی متناسب با موضوع داشته باشیم و این مسئله را به طور جدی در سازمان بهزیستی کشور پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کسری قائمی
۲۱:۲۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
هیچ اجباری برای ثبت نام و فرستادن بچه ها به پیش دبستان وجود نداره و کاملا اختیاری می باشد امسال هم با توجه به ویروس کرونا فرستادن کودکان به مراکز پیش دبستان به نظر خیلی درست نمی باشد من خودم موافق پیش دبستان نیستم و پسرم رو مستقیم سال بعد برای اول ثبتنام میکنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
تا واکسن و داروی کرونا پیدا نشه تحت هیچ شرایطی بچم رو پیش دبستانی نمیزارم. مخصوصا اینکه اصلا هم تو مهدها رعایت نمیکنن و بچه مریض رو پذیرش میکنن
Iran (Islamic Republic of)
حنانه
۱۱:۵۷ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
من دوقولو پسر ودختر دارم والا دوتای اولی رو فرستادم پیش دبستان هیچ اتفاق خاصی نیفتاد برای چی باید اینهمه هزینه کنم تازه اولش برای ثبت نام نفری ۱و۸۰۰میگیرن حالا هزینه های طول سال تحصیلی بماند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
من که مهرماه اگه واکسن و داروی کرونا نیاد بچم رو پیش دبستانی نمیفرستم. اومدیم موج دیگه کرونا آبان یا آذر شروع بشه انوقت میشه امسال این بچه هایی که شهریه دادن و الان خونه نشین هستن. سال 1400 پسرم رو مستقیم میفرستم مدرسه کلاس اول بهتره
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۲:۱۱ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
آخه یه مربی مهد که ماصی دویست و پنجاه حقوق میگیره چقدر میتونه با انگیزه به بچه پیش دبستانی من آمورش بده؟ بنظرم پیش دبستانی مسخره ترین و دلالی ترین دوره آموزشه، اگه شرایط آموزش رایگان با مربیان با حقوق مکفی و زیر نظر آموزش و پرورش داشت شاید شرایط فرق میکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
من هم هنوز دخترم رو ثبت نام نکردم نمی دونم چکار کنم هزینش هم بالاست می تونید راهنمایی کنید ممنون.
Germany
هما
۰۲:۴۲ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
دوستان گلم کمک کنید . آیا پیش دبستانی واجبه ببرم یان ؟ اگ واجب نیست نبرم .جدا ازهزینه واقعا کارخاصی نمیکنن وبچه هنوز کوچیک .خوب نیست بره جایی ک خدا میدونه چحور بچه هایی هستن وواقعاوهم اموزش خاصی نمیبینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
به نظر من اون هزینه ای که قراره برای پیش دبستانی کودک صرف کنیم به جاش کلاس های دیگه مثل شنا و نقاشی و... بزاریم بهتره
قراره کودک در سال ۶ زندگی نظم و مقررات و نشستن تو کلاس رو یاد بگیره که با این کلاس هایی که مورد علاقه اش هست بهتر یاد میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۶ تير ۱۳۹۸
من یک هفته بچم رو فرستادم پیش دبستانی پشیمون شدم دیگه نفرستادم
خودم باهاش کار کردم
کلاس اول بهترین شاگرد کلاس شد
Russian Federation
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۸ تير ۱۳۹۸
پیش دبستانی از بسیاری جهات بده. تازه اگه از بچه سو استفاده نشه و مورد سو رفتار و خشونت قرار نگیره. بچه تا وقتی بچه است باید پیش پدر مادرش باشه. همون مدرسه هم الان والا خطرناکه.
Iran (Islamic Republic of)
طاهره تنها
۱۶:۳۲ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
سلام من پسرم رو پیش دبستانی نذاشتم والان میخوام چند ماه باقی مانده را بگذارم،چکاری باید انجام بدهم؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۱۲ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
به نظرم پیش دبستانی هیچی نیست جز دردسر زیادی من که برای بچه بزرگم پشیمانم چرا فرستادم پیش دبستانی اندازه ی کسی که میخواست کنکور بده بهش استرس دادن الان کلاس چهارم میره هنوز استرس داره چون مربیای پیش دبستانی اصلا خوب برخورد نکردن تازه من فقط یه ماه ونیم فرستادم کلاس اول ودم که از معلما میترسید. پسرم امسال باید میرفت نمیفرستمش خودم بهتر باهاش کار میکنم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۹:۴۳ ۰۷ مهر ۱۳۹۷
من واقعا نمیدونم چیکار کنم برای پیش دبستانی پسرم .هنوز ثبتنام نکردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۰ مهر ۱۳۹۷
پيش دبستاني قانونا اجبار نيست اما از نظر علمي ثابت شده كه دوره اي كاملا ضروري و حتي حياتي است. آنچه مهم است اين كه انتخاب پيش دبستاني دقيق انجام شود
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۹:۴۳ ۰۷ مهر ۱۳۹۷
من واقعا نمیدونم چیکار کنم برای پیش دبستانی پسرم .هنوز ثبتنام نکردم
Iran (Islamic Republic of)
کامران
۱۲:۲۶ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
سلام
انتخاب دقیق یک پیش دبستانی خوب ارتباط مستقیم با جیب خانواده داره,
یعنی باید سه الی چهار میلیون بدی تا خیالت راحت باشه ایا این شکاف طبقاتی رو کم میکنه؟!
چرا بدون برنامه و فکر حرفهای قلمبه سلمبه میزنید
Iran (Islamic Republic of)
حسین خ
۱۲:۵۹ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
قدیما میرفتیم دبستان اتفاقن خیلی هم خوشحال بودیم..پیش دبستانی جز واهمه از مدرسه برای کودکان نداره..طرف حوصله بچشو نداره .انتظار دارید حوصله ۳۰چهل نفر بچه مردم روداشته باشه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
پیش دبستانی کمک میکنه تا دانش آموزان قبل از دوره اجتماعی با محیط مدرسه آشنا شوند و فعالیت های گروهی را بیاموزند
Iran (Islamic Republic of)
ت
۱۱:۰۹ ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
پیش دبستانی جبران کم کاری وراحت طلبی والدین است قبل از اینکه فرزندشان وارد دبستان شود و بچه ها در پیش دبستانی فقط نگهداری میشوند و خبری از آموزش و تربیت نیست پیامدهای بد هم دارد و مقطع ابتدایی را در چشم بچه ها ویران میکند جمع شود بهتر است جواب نمی دهد و مشکلات بسیار دارد
آخرین اخبار