استقبال ناتو و اتحادیه اروپا از اعلام آتش‌بس دولت افغانستان با طالبان

دبیرکل ناتو و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تصمیم دولت افغانستان برای اعلام آتش‌بس موقت با گروه طالبان استقبال کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، روز پنجشنبه، ناتو و اتحادیه اروپا از اعلام فرمان آتش‌بس دولت افغانستان با گروه طالبان استقبال کردند.

ینس استولتنبرگ، دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پیش از تشکیل جلسه‌ای با حضور وزرای دفاع کشورهای عضو این پیمان گفت: «من از اعلام آتش‌بس از جانب رئیس جمهور اشرف غنی و دولت اتحاد ملی استقبال می‌کنم. این گامی مثبت در جهت صلح است.»

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نیز در بیانیه‌ای از آتش‌بس افغانستان حمایت کرد و گفت گروه طالبان نیز باید این آتش‌بس را بپذیرد.

روز پنجشنبه، دولت افغانستان آتش‌بس یک‌جانبه‌ای را با گروه طالبان اعلام کرد. این آتش‌بس از روز بیست و هفتم ماه رمضان تا پنجمین روز عید فطر به طول خواهد انجامید. اشرف غنی در بیانیه‌ای تلویزیونی گفت نیروهای امنیت ملی این کشور تنها حملات خود علیه اعضای مسلح طالبان را متوقف خواهد کرد و به هدف قرار دادن داعش و دیگر گروه‌های تروریستی و متحدان آن‌ها ادامه خواهد داد.

طالبان همچنان به این بیانیه واکنشی نشان نداده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، آتش بس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار