گزارش نشریه هندی درباره پدیده ای نادر در فوتبال آسیا؛ 12 لژیونر اروپایی در تیم ملی ایران

نشریه «ایندین اکسپرس» در گزارشی حضور 12 بازیکن تیم ملی فوتبال ایران در لیگ های اروپایی را پدیده ای نادر در فوتبال آسیا توصیف کرد.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه ایندین اکسپرس در گزارشی راجع به تیم ملی فوتبال کشورمان نوشت: در ایران از کیفیت تیم ملی تمجید می کنند. بسیاری معتقدند تیمی که در روسیه است بهترین تیم تاریخ ایران است، حتی بهتراز تیمی است که سال 1998 آمریکا را شکست داد. در واقع، تعداد کمی هستند که تیم مهدی مهدوی کیا را بسیار بالاتر ارزیابی می کنند اما به نظر می رسد همه آنها موافقند که این تیم کامل ترین تیم تاریخ ایران است.

تیم 25 نفره کارلوس کی روش 12 بازیکن دارد که در اروپا بازی می کنند و این امر برای یک تیم آسیایی نادر است. نادر تر از آن، این است که نه یک بازیکن بلکه دو بازیکن ایران دائما در رادار باشگاه های بزرگ بوده اند.
علیرضا جهانبخش و سردار آزمون که تیم مملو از استعداد ایران را در روسیه  در زمین بازی رهبری می کنند به دنبال آن هستند که کار غیرممکن صعود از گروهی را که اسپانیا و پرتغال را دارد، عملی کنند.

در سال 2014، کی روش یک تیم دفاعی خوبی داشت که تقریبا داشت  از گروه سختی که شامل بوسنی و هرزگوین، نیجریه و آرژانتین بود، به دور بعد صعود می کرد. اما  گل دیرهنگام لیونل مسی، رویاهای آنها برای حضور در مرحله دوم را به پایان رساند. این بار، تاکتیک های کی روش بیشتر بر روی دو بازیکن تهاجمی خود ، جهانبخش و آزمون، متمرکز شده است.
مربی پرتغالی تیم بسیار متفاوتی را به روسیه برده است. خط دفاع مسن او همچنان  نقطه ضعف  تیم محسوب می شود، اما گزینه های بیشتر در حمله به ایران برتری می دهد که در برزیل آن را کم داشتند.

جهانبخش، مسلما بهترین بازیکن ایران است.وینگر آلکمار گلزن برتر لیگ هلند در فصل گذشته بود که به تازگی به اتمام رسیده است،او  اولین آسیایی که این کار را انجام می دهد.
این بازیکن 24 ساله با 21 گل زده یکی از بهترین بازیکنان اروپا در این فصل بوده است که علاقه بسیاری از باشگاه های مختلف را به خود جلب کرده است. جهانبخش بازیکنی سرعتی است توانایی شوت زدن به دروازه از هر نقطه از زمین را دارد.

آنچه کار جهانبخش را ساده تر می سازد این است که بازیکنی مانند آزمون، مدافعان رقیب را به خود مشغول خواهد کرد و به جهانبخش آزادی عمل می دهد تا از جناحین تیم حریف را به هم بریزد. به این ترتیب، آزمون نه تنها بخاطر توانایی های گلزنی خود ارزشمند است، بلکه با جاگیری در دفاع پشت حریف و مشغول کردن آنها برای هم تیمی های خود فضا سازی می کند.

همچنین تجربه آزمون از بازی در روسیه، در تیم های روبین کازان و روستوف، نیز مفید خواهد بود. آزمون ملقب به مسی ایرانی، در لیگ قهرمانان گلزنی کرده است و بحث انتقالش به لیورپول مطرح شده است - شایعه ای که بعد از اینکه او در ماه فوریه یک تصویر از خود با یورگن کلوپ را به اشتراک گذاشت، تشدید شد.

در حالی که جهانبخش و آزمون تیتر اصلی این تیم را تشکیل خواهند داد، دیگر بازیکن خوب کی روش می تواند مهدی طارمی باشد. او مثلث هجومی ایران را تکمیل می کند و در بال مقابل جهانبخش بازی می کند و آزمون سانتر فوروارد است. طارمی، مانند جهانبخش، وینگری است که می تواند گلزنی کند. او در پرسپولیس در دو فصل گذشته آقای گل لیگ ایران بوده و در ماه ژانویه به الغرافه قطر نقل مکان کرده است.

فراوانی مهاجم، به کی روش فرصت تغییر هویت تیم را داده است. در برزیل، ایران فوتبالی واکنشی، ضد حمله ای به نمایش گذاشت و با سیستم 4-2-3-1 بازی کرد. آنها اکنون سیستم مثبت 1-4-1-4 را اتخاذ کرده اند که برای سبک حمله آنها مناسب است.

تاثیر این روش در مسابقات انتخابی خود کاملا مشهود بود. صعود آنها به جام جهانی 2014 تا آخرین مسابقه نامشخص بود، اما این بار آنها فوق العاده کار کردند، شکست ناپذیر باقی ماندند و در فاصله دو بازی به پایان بازی های انتخابی، پس از برزیل دومین تیم راه یافته به جام جهانی روسیه 2018، شدند.
در پایان این گزارش آمده است: با این حال، بهترین تیم آسیا با کمترین انتظارات راهی روسیه شده است. کارشناس گاردین می نویسد هدف واقع بینانه این است که این تیم بتواند یک یا دو امتیاز را به دست آورد. با توجه به این که قرعه با ایران یار نبوده، تیم کی روش کار زیادی نمی تواند بکند اما امیدواریم که ستاره های کی روش بدرخشند و غیر ممکن را ممکن سازند.
انتهای پیام/


ایندین اکسپرس: تیم فعلی ایران کامل ترین تیم تاریخ این کشور است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ت
۰۹:۱۸ ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
این دو نفر که در بازی با اسراییل بازی کردند کیفیت بالایی هم ندارند ومی توانند آسیب زننده باشد وهم سنشان بالاست وهم قدرت بازی خوب ونوده دقیقه را ندترند بازی با اسراییل هم که جرم جداگانه ایست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
چی بگم واقعا
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۳:۰۹ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
ان شا الله بچه ها یک شگفتی عجیب رقم خواهند زد.
Australia
ناشناس
۲۳:۰۰ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
هند خیلی قوی تر از ایرانه مشخصه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
انشالله نتیجه خوبی بگیریم و یک لقمه گلوگیر باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
عجب
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۹:۵۰ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
ایران پای ثابت فینال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
انشاا.. موفق شوند ودل ملت راشادکنند
Iran (Islamic Republic of)
امیررضا
۱۸:۳۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
خوبه اما طارمی بره اروپا بهتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
جلوی مراکش 10 دقیقه اول بازی طاقت بیاریم اتوبوس بچینیم گل نخوریم شاهکار کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
واقعا متاسفم درحالی که اکثر بازیکنان معروف جهان و کشورمان حاضر به بازی بارژیم اسرائیل نشدند ولی کشور ما دقیقا دونفری که بارزیم اسرائیل بازی کردند را به جام جهانی برده است .
امیدوارم یکی پیگیر این موضوع باشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
هند از ایران قویتر فکر کنم
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۱۸:۱۹ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
فقط بازی خوب کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
هند هم مگه تیم فوتبال داره !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
متاسفانه هیچ بازیکنی.در لیگ های معتبر اروپا نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
ایرانیان به هندیان فوتبال یاد دهندتا هندی ها هم باید فوتبال بازی کنند
Iran (Islamic Republic of)
مهدی کیانی
۱۵:۰۸ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
عجب
آخرین اخبار