امسال حدود 60 کارگاه و کرسی تلاوت با برند کشوری در اصفهان برگزارمی شود

مدیر دارالقرآن بسیج استان اصفهان گفت:امسال حدود 60 کارگاه و کرسی تلاوت با برند کشوری و با حضور قاریان بین‌المللی و کشوری و حدود 200 کرسی تلاوت قرآن کریم با بهره‌گیری از قاریان استانی برگزار می‌شود.

عظیم هاشم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با اشاره به برگزاری بیش از 500 محفل انس با قرآن کریم اظهار داشت: این محافل توسط پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج در سراسر استان اصفهان در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود که تعداد دقیق محافل قرآنی برگزار شده پس از پایان ماه مبارک رمضان اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه این محافل به نام و یاد شهدا برگزار می‌شود، افزود: ثواب تلاوت قرآن کریم در این جلسات به شهدا تقدیم می‌شود؛ برخی از مساجد هر روز ثواب یک ختم کامل قرآن یا یک جزء از قرآن کریم را به شهدا تقدیم می‌کنند. 

مدیر دارالقرآن بسیج استان اصفهان با اشاره به برگزاری کارگاه‌های تخصصی تلاوت در پایگاه‌ها و مساجد مختلف استان اصفهان عنوان کرد: امسال حدود 60 کارگاه و کرسی تلاوت با برند کشوری و با حضور قاریان بین‌المللی و کشوری و حدود 200 کرسی تلاوت قرآن کریم با بهره‌گیری از قاریان استانی برگزار می‌شود.

وی گفت: برگزاری کرسی تلاوت به صورت هدفمند است و مردم همزمان با استماع تلاوت قرآن کریم، از کارگاه آموزشی بهره می‌برند، همچنین در کارگاه‌های تخصص تلاوت قرآن، آموزش صوت و لحن و استعدادیابی انجام می‌شود. 

هاشم‌زاده با اشاره به استمرار اجرای طرح تربیت مربی قرآن کریم با عنوان «اسوه حسنه» مبنی بر آموزش قرآن کریم به روش پیامبر اکرم(ص) بیان کرد: در 18 ماه اخیر، 38 دوره 16 ساعته اسوه حسنه، در رده‌های مختلف بسیج استان اصفهان برگزار شده که در سال جدید، تا کنون 4 دوره آموزشی در شهرهای ابوزید آبادِ آران و بیدگل، تیران، حسن آباد جرقویه و ورزنه برگزار شده است و در آن حدود 350 نفر از اساتید قرآن، آموزش دیده‌اند.

وی اضافه کرد: این طرح در قالب 2 مرحله اجرا می‌شود که مرحله دوم آن، با رویکرد تدبّر محور اجرایی می‌شود و در آن، مربیان قرآن کریم با موضوع تدبّر و تفاوت تدبّر با ترجمه و تفسیر آشنا می‌شوند. 

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: سپاه ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.